måndag 2 november 2009

Välväxt heter det

Kan meddela att jag gick gå ut och jobba en liten stund idag. Visserligen både blåste det jättemycket och kom massor med blött uppifrån, men vem bryr sig efter flera dagars internering? Tassar omkring helt som vanligt igen. Kanske beror det på sprutet i munnen, och i så fall kan jag fortsätta med det, för det är rätt okej faktiskt.

Vad som inte är okej är matransonerna här just nu. Utan mina extra portioner färskmat, som jag brukar fixa själv, är det helt omöjligt att överleva på det som hälls upp i min skål. Idag har jag suttit -ja, jag ljuger inte- i flera timmar framför min matskål och väntat. Och det allra värsta är att jag blir skrattad åt. "Sitter du där fortfarande?" frågade hon och skrattade. Det var nätt och jämt att jag orkade släpa mig till Piffs och Puffs skålar för att låna några bitar. Det var inte mycket kvar där heller, men jag fick krafter nog till att kunna hoppa upp i sängen sen i alla fall.

Matte påstår att jag börjar bli tjock. Ha! Tjock? Min kattkropp är alldeles precis lagom för mig, så det så. 

Titta vad synd det är om mig...tom...tommare...tommast


Jag lånar några bitar av dom...så överlever jag kanske tills i kväll

10 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du är på fyra tassar igen. Du får inte skrämmas så där ju.
    Att stirra på en tom matskål är ju ett heltidsjobb. Jag menar, dom är ju alltid tomma ju. Det jamar jag bara, vi katter måste slå tassarna i bordet och jama ifrån på allvar!

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj, du har det inte lätt du. Skönt att du fick en snabb tur ut i alla fall.Vi börjar ligga risigt till med maten vi också. Men vi kommer fortfarande ha mat framme säger matte. Du kan kanske börja hos Piff och Puff för att få mera? Tasskram

    SvaraRadera
  3. Det glömde jag ju jama förresten; du är inte alls tjock utan fluffig och välväxt. Precis som du jamade själv. Vi katter har ju alltid perfekta mått eftersom vi aldrig gör fel.

    SvaraRadera
  4. Oj. Funderar på att skicka lite extra bitar till dig. Adressen är väl Gustav, Skåne, Sverige va?

    Taskmörtar som skrattar åt dig medan du sitter där och svälter.

    SvaraRadera
  5. Tjock!!!! Bara lite tjock i pälsen, det är ju vinter!!! Säg detta till matte!!

    SvaraRadera
  6. Fy så fräckt! Skratta åt dej när du håller på att SVÄLTA IHJÄL.
    Du har ju uppgraderat din päls för att klara av den där blåsiga och blöta vintern ni har där nere i Skåne
    *tröstartass*

    SvaraRadera
  7. SIPPO: Fluffig...just precis! Du är lika förstående som alltid. Goda vänner är det bästa som finns. Tassen!

    DUI och DECO: Ja, ni skulle ju få lätt mat. Inget vidare, men trots allt bättre än noll mat. Suckjam. Tänk om man kunde komma på hur man öppnar matpåsen...

    NEA: Jam, det går nog bra. Ska passa posten hädanefter. Tass!

    SKAT-ANN: Har minsann påjamat det, men då säger hon att det inte är pälsen som väger så många kilon. Fast vad vet hon om vad vinterpälsar väger undrar jag. *fnys*

    MAYA: Just precis, och här blåser det extra mycket så jag måste ha jättetjockt med päls. Frågan är hur jag får dumma matte att fatta det.

    SvaraRadera
  8. jag har oxå försökt övertala både matte och vetrinären att jag är en väväxt katt,men de säger at jag har hängmage!!??

    /tassen från pip

    SvaraRadera
  9. Hängmage? Det är väl bara litet reservhull som kan behövas när mattillförseln stryps. Det handlar om ren överlevnad, ju! Tassen!

    SvaraRadera
  10. Du är välkommen hem till mig Gustav. Jag har massor med gädda att bjuda på.
    Tasskram!

    SvaraRadera