torsdag 5 november 2009

Inspektion avklarad


Som förste kontrollant utför jag en grundlig besiktning...kartongen kan markeras som ofarlig för mitt hus


Min assistent infinner sig för efterbesiktning, men kan inte tillföra något ytterligare till utredningen

Helt plötsligt stod där ett främmande föremål vid dörren. Allt nytt och oväntat måste omedelbart utforskas. Man kan inte vara nog försiktig i dessa dagar. Alltså gjorde jag ett djärvt hopp direkt in i föremålet, och kunde genast konstatera att där befann sig diverse små trädoftande partiklar på botten. Nosade runt litet, men kunde inte finna något alarmerande, så jag avslutade inspektionen.

Apropå alarmerande, så intog jag högsta svansberedskap i morse efter varning från Sippo
men dessbättre hade det vita haft förstånd nog att inte komma ner här. Men det var otrevligt ute ändå, för det var väldans blött och kallt. Piff vägrade gå ut, och jag gjorde bara ett kortare arbetspass på morgonen. Kom nog knappt upp i halvtiden ens en gång idag. Tänk vad skönt det är på sommaren *drömmer*

5 kommentarer:

  1. Här har det minnsann kommit massa vitt och är grått och nästan mörkt hela tiden..Grattis till väl utförd undersökning! Tasskram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du fanns i närheten och kunde inspektera lådan. Som den gentlekatt du är, så kollade du säkerheten först, innan assistenten tassade in. Du har så rätt i att allt nytt måste omedelbart undersökas. Tänk om det legat en dold skällis i den!

    SvaraRadera
  3. DUI och DECO: Har ni också vitt? Kan knappt fatta vilken tur jag haft här. Och tack, tack!

    SIPPO: Jamvisst, jag var där blixtsnabbt för att ta den värsta stöten utifall att...
    Dold skällis...*ryyyser*

    SvaraRadera
  4. Alla främmande föremål måste omedelbart genomsökas. Bra gjort! Man vet aldrig vad det kan vara.

    SvaraRadera
  5. Därvidlag tror jag alla vi katter är lika klokt förutseende och vaksamma. Tack vare oss är våra hem helt säkrade. Tassen!

    SvaraRadera