tisdag 10 november 2009

Nu måste det bli ordning på vädret


Mycket tvättning blir det...

Tar det aldrig slut på vattnet där uppe? Det här är ju hur trist som helst. Här har jag tillåtelse att jobba halvtid, men inte ens det lilla är möjligt som det är nu. Vad ska man hitta på i stället? Man kan ju inte tvätta sig hur mycket som helst.

Var i alla fall ute en stund, och observerade att Piff nu har lärt sig ta sig över staketet till min favoritgranne. Hon vill väl ha leverkorv hon med. Fast hon är inte alls lika mycket kompis med grannen som jag, så jag tror inte hon tassar in där och går fram till kylskåpet som jag gör.

Vi höll förresten på att bli osams igår kväll. På kontoret har vi en kartong som matte och husse lägger papper i, sånt papper som ska bli nytt papper. Piff tror att det är en säng till henne. Hon hade gått in i den och höll på och krafsade och krafsade. Jag blev förstås jättenyfiken på vad hon sysslade med, och tassade dit för en närmare undersökning.

Borde förstås vetat vid det laget att så fort jag är nära henne blir hon jätterädd, och så blir det ett himla liv. Och då kommer Puff rusande i full fart för att rädda sin stackars syster från faran. Alltså jag. Jag tar mig med tassen för pannan. De är så fruktansvärt fåniga. Bättre fly än illa fäkta, tänkte jag i alla fall, och begav mig därifrån så fort med ändå värdigt som jag kunde, med de två fåntrattarna efter mig. De hoppade inte på mig den här gången. Alltid ett framsteg.

6 kommentarer:

  1. Man blir riktigt sur över det här eländiga gråvädret. Taskigt att Piff och Puff tassar ihop sig mot dig, inte så scysst när man försöker vara en trevlig katt! Tasskram

    SvaraRadera
  2. Stackars dig. Först tråkigt väder och så blir du överfallen av syrrorna. Men jag måste medge att både husse och jag skrattar åt det, för vi verkligen ser framför oss hur du nosar runt och sedan blir utfräst av två tokiga tjejer.

    SvaraRadera
  3. DUI och DECO: Börjar bli rätt van vid deras olater, men det är klart att det inte är kul. Tass!

    SIPPO: Hmmm. Fast det är ju bra om man kan roa någon. Tass i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Så du har dåligt väder du med. Här har vi nåt som heter gåiideväder. Inte för att jag riktigt vet vad det är, men det betyder visst att man ska lägga tassen över huvudet och sova lääääänge, gärna vid något varmt element eller under ett täcke

    SvaraRadera
  5. Det tycker jag låter som en utmärkt idé. Åtminstone för nån dag framåt. *nosbuff*

    SvaraRadera
  6. Men när skall de där två fatta att du är en fredlig kisse?

    Du skulle ju aldrig bitas.. i alla fall inte så hårt!

    Tass!

    SvaraRadera