fredag 20 november 2009

Oroande planer


Jag är helt perfekt, matte, här behövs ingen kontroll alls


Kattliv har påjamat att det är först nästa helg som är Kattens Dag. Suck. Men det gör inget egentligen, för vi kan fira både den här helgen och nästa, det gör ingenting alls! Firande kan man aldrig få för mycket av!

Matte har hemska planer för mig. Hon tänker ta mig på en senjåårkontroll. Det låter verkligen ruggigt. Jag är helt säker på att de kommer sticka i mig och ha sig på alla möjliga sätt. Detta hemska ska ske på djursjukhuset, ett ställe jag har ytterst obehagliga minnen av. Dessutom läste jag i dagens tidning att just nämnda sjukhus söker kattblod!! *ryyser* De tar blod från aningslösa katter och slungar runt i en maskin. Som tur är får katten sova när de tar blodet. Men jag vet hur det är att vakna upp efter en sån sovning, jag mår jättepyton! Kan jama att det känns rätt skrämmande att senjåårkontrolleras. Tänk om de passar på att snika åt sig blodet samtidigt?

Men just idag har allt varit toppen. Jättevarmt ute och till och med härlig sol. Bådar gott inför helgen. Tassa lugnt och ha det bra, kompisar!

9 kommentarer:

  1. Milda morrhår! Det låter ju fruktansvärt det där. Tänk om husse börjar släpa med mig till snjåårkontroller med. *darr, skak* Jag håller med om att man mår hundilla efter att fått sån där sovspruta. *örk* Hoppas dom låter ditt blod vara ifred. *sympatitass*

    SvaraRadera
  2. Oj, oj,oj, stackars dig, hoppas att de bara ska kolla att du mår bra och inte hålla på och stickas och ta blod (brr)Hoppas att du får en myskväll i alla fall! Tröstbuff

    SvaraRadera
  3. Jag har kontrollerat alla bilderna på dig Gurra! Du har så rätt så, du e helt perfekt. Så kan du jama till matte att du har fått en second opinion nu!

    Tänk att det finns de katter som delar med sig av sitt kattblod. Ja gillar ju inte ens att dela med mig av sängen till matte.

    SvaraRadera
  4. SIPPO: Jam, bäst du håller ett öga på din husse och kollar hans post och lyssnar på hans telefonsamtal. Så du hinner bygga upp en strategi. Jag funderar som bara den. Tack kompis!

    DUI och DECO: Jag tror att det är det som är meningen. Men jag VET ju redan att jag mår bra, det behövs inga ytterligare kontroller. *nosbuffar*

    NEA: Tackar, tackar *rodnar litet om nosen*
    Tror inte katterna delar med sig frivilligt. Säkert har deras tvåbeningar bara beslutat i deras ställe. Som vanligt, alltså. Tassen!

    SvaraRadera
  5. jasså du ska på senijårkontroll du,hur gammal är du då??
    nejdå jag tror inte att du behöver vara rädd..
    /tass

    SvaraRadera
  6. Jag är tio år gammal nu. Det är väl ingen ålder för en stilig katt jamar jag. Men jag tror visst att jag behöver vara rädd, för jag är helt säker på att jag ska stickas i och klämmas på. Och hur kul är det??
    Tassen!

    SvaraRadera
  7. Sedan i somras, när min brorsa och lille Rufus hade dött, går jag på regelbundna senior-kontroller. Och det är precis vad du tror, Gustav - man blir stucken i ena framtassen och de tar ett helt rör med blod. Sedan klämmer de på en, tittar en i munnen och ögonen och öronen, ja, till och med där bak... *rodnar* Men matte säger att de här kontrollerna är viktiga, för man hittar felen medan de är små och går att göra något åt. Mina njurar var sjuka i somras, men efter ett sådant där blodprov fick jag annan mat (Royal Canin Renal) och nu är mina njurar friska igen... så det är nog ändå bra med seniorkontroller, trots sticket och klämmandet, tror jag. Funderar t.o.m. på om brorsan hade levt idag, om matte hade tagit honom på en sådan där koll för några år sedan...?

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  8. Usch, det där låter otäckt med senjårkontrollen, fast när jag läste Immas inlägg så tycker jag att det är bra trots allt. Om min människa hade gått med Oskar och Ozzy på såna kontroller kanske dom oxå hade funnits. Och tänk en annan sak, du kanske behöver blod nångång, kanske varit i ett jätteslagsmål och så finns det nån snäll katt som lämnat sitt blod och du fick det och sen mådde bättre. Utan det blodet kanske du hade mått jättedåligt. Så det är bra i alla fall att hjälpa...fast det är otäckt

    SvaraRadera
  9. IMMA: Hmmm, jag får väl tro på dig, då. Men jag behöver ju inte gilla det för det...

    MAYA: Jag vill såklart finnas så länge som möjligt, för jag behövs verkligen här. Så jag får väl ställa upp på det. Men läskigt blir det.

    SvaraRadera