torsdag 19 november 2009

Kattens dag


Nu gäller det att skynda sig innan det blir mörkt

Blåsten blåste iväg nån annanstans, och idag har jag kunnat återuppta jobbet med områdeskontroll. Temperaturen har varit riktigt behaglig också. Det har varit varmt så länge nu att matte hotar med nacksprut igen, och det gillar jag förstås inte.

Eftersom det blev så kort arbetstid igår, fick jag kompensation idag. Fick gå ut en extra sväng fast det nästan började bli mörkt. Som tack kom jag genast tassande när matte kallade på mig. Då fick jag några Dentabits, smaskens! Ångrade mig ändå litet (= mycket)sedan, ville jättegärna vara ute litet till. Jamade detta ganska högt och bestämt, men utan önskat resultat. Som vanligt.

Såg förresten att det är Kattens Dag nu till helgen. Vi firas till och med i två dagar! Med all rätt, vi är verkligen värda att firas ordentligt! Det ska bli spännande att se vad det kan innebära i mitt hus? En stor skål Dentabits? Eller en karott vitfisk kanske? Någon form av uppvaktning förväntar jag mig i alla fall!

6 kommentarer:

  1. Grattis till att du kan utföra områdeskoll igen. Måste varit jobbigt att inte kunna göra nåt för blåsten. Angående kattens dag, så tycker jag vi katter ska göra gemensamt jam av det hela och kräva en flundra per katt!

    SvaraRadera
  2. Wow, en hel flundra??!! Ska GENAST tassa iväg och meddela detta till matte! *skyndar iväg*

    SvaraRadera
  3. Härligt att du fick vara ute mer än vanligt, du börjar få lite ordning på matte. Lite(mycket) Dentabits är ju aldrig fel "slickar oss runt munnen vi tycker också att Sippos förslag om en flundra var är utmärkt! Tasskram

    SvaraRadera
  4. Njaa, kanske liiite ordning, men än återstår MYCKET! Om vi enar oss allihop kanske det blir stora flundredagen i helgen. Mums, mums!

    SvaraRadera
  5. nejdu Gustav kattens dag är INTE nu i helgen ,kattens dag är 28-29november alltså NÄSTA helg...

    SvaraRadera
  6. Är det inte förrän NÄSTA helg??? Men det gör inget, jag kan gott fira Kattens Dag två helger. Eller ALLA helger. Eller VARENDA DAG! Det är inte mer än rätt. Tass!

    SvaraRadera