måndag 30 november 2009

Bävar för veckan



Hördu...kom in nu! Morrhåren börjar ju sloka...


Idag blev det en liggapåsoffandag igen. Bara blött där ute. Hann med en snabbtur i morse innan det började. Annars har det varit en skaplig helg. Igår kväll kom min favoritgranne och tittade på min teve. Han tittade på några som som sparkade på en boll, och rätt som det var skrek han och skrattade och bar sig märkligt åt. Jag blev nästan rädd för detta plötsliga utbrott och tassade iväg till matte ett tag. Lugn och ro är vad jag vill ha.

Försöker låta bli att tänka på hur eländig den veckan kommer bli. Utegångsförbud och stängda dörrar. Det blir inte roligt alls. Piff och Puff kommer nog också bli undrande. Förresten är det dags att åka och sticka dem också, säger matte. Alltid något, att det inte är bara jag som drabbas av allt elände.

5 kommentarer:

  1. Det är ju nu det läskiga börjar, stackars dig! Vi tänker på dig. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Stackars stackars Gustav. Du ska veta att jag sänder många kattböner till Skaparkatten åt dig. Det är inte rättvist att en så snäll och timid katt som du, ska straffas på det här viset. Tänk på att hålla svansen rak, så Piff & Puff blir imponerade av ditt mod!
    *uppmuntrartass*

    SvaraRadera
  3. DUI och DECO: Det är skönt med kompisar! *nosbuffar*

    SIPPO: Ska tänka på det. Svansen ska stå spikrak hädanefter. *tacktass*

    SvaraRadera
  4. nej men fy, är det den onda veckan som startar! Jag ska hålla en tass för dej hela veckan lång sänder många *uppmuntrande nosbuffar* till min trogne vän.

    SvaraRadera
  5. Onda veckan...vilket bra namn! Onda veckan börjar NU. Tackar för tasshållande! *buffar tillbaka*

    SvaraRadera