fredag 27 november 2009

Vilken brahelg


Vad jobbigt det är att adventsstöka...måste vila litet

Idag var det riktigt spännande, för matte öppnade skåp och lådor som inte brukar öppnas. Jag blev alldeles väldigt nyfiken på vad som fanns allra högst upp i skåpet, men hur jag än försökte klura ut hur jag skulle ta mig upp dit, så misslyckades jag. *suckjam* Skulle så gärna velat komma dit. Nu fick jag nöja mig med att utforska det som plockades ner, vilket också var riktigt intressant. Efter all upphetsning blev jag till slut så trött att jag stupade på min post. Det vill jama ett antal halmtomtegubbar som finns i pappret jag ligger på. Hyfsat mjukt.

Innan allt det här hände var jag ute hela dagen, sedan tidigt i morse. Inte en enda blöt droppe föll ner på hela tiden! Och så var jag och hälsade på min favoritgranne, som kom hem igår kväll. Han hade varit i landet som gör leverkorv och handlat till mig. Så jag var förstås angelägen om att testa om kvalitén var lika god nu som tidigare leveranser. Den smakade alldeles förträffligt mumsigt. Fick prova en rejäl bit för säkerhets skull. Så nu kan han också lugnt äta av den.

Det är nog många katter som har det litet extra spännande den här helgen med allt kul som plockas fram. Naturligtvis gör man det för att fira Kattens Dag. Jättebra helg! Tassa lugnt så jamas vi på måndag!

8 kommentarer:

  1. Å, leverkorv låter så gott! Här hemma blir det minsann inte någon leverkorv... ingen köttmat alls för min del, faktiskt, eftersom matte tycker att jag har något som kallas "diarräää" eller vad det hette. Så här vankas bara njurfoder och kokt fisk. Fast det är klart, fisk är gott... särskilt lax!

    Så det är Kattens Dag tvåbeningarna firar när de sätter upp ljusstakar och stjärnor i fönstren? Ett så trevligt initiativ!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  2. Leverkorv är nåt av det godaste som finns. Vad synd att du inte får smaka. Fast kokt fisk är faktiskt nästan lika gott. Tur att du får äta det i alla fall!
    Ja visst måste det väl vara så att det är oss dom firar? Vad skulle det annars vara? Tassen!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du haft fullt upp med att undersöka allt nytt som kom fram när skåpen öppnades. Man vet ju aldrig vad det kan finnas för spännande. Hälsa din granne att han borde bli vald som en av årets kattvänner. Försök lura åt dig en bit extra gott när det är vår dag imorgon.

    SvaraRadera
  4. Det har du rätt i, han borde få pris som bästa kattgranne. Måste komma ihåg att jama honom om Kattens Dag i helgen. Han får ingen reklam, så jag tror inte han vet det. Tass, tass!

    SvaraRadera
  5. Visst är det spännande när det kommer fram saker som man inte sett på länge? Verkar bli en bra helg! Skönt att vara ute utan att bli blöt i pälsen. Tasskram

    SvaraRadera
  6. Måste medge att jag blev riktigt...hm..jam...som en kattunge ett tag. Det var bara SÅ spännande! Tasskram till er med!

    SvaraRadera
  7. oj du har haft fullt upp ser vi/tass

    SvaraRadera
  8. Den där leverkorven låter smaskens. Själv har jag bara provat leverpastejen och den är helt ok.

    SvaraRadera