fredag 6 november 2009

Frukostbekymmer



Var tvungen att ta det lugnt på förmiddagen, för jag hade haft fullt upp med att försöka få liv i matte sedan tidigt på morgonen. Jag var så himla hungrig, och rätt sugen på att gå ut också. Halv fem är väl en högst rimlig tid för frukost? Men det var tji att få upp henne, hur jag än försökte. Inte förrän framåt sju reste hon på sig. Tror jag fick litet draghjälp av de ljud som husse utstötte. Förstår inte hur man kan låta så när man sover?

Efter en välbehövlig frukost tassade jag ut en runda, men efter morgonens slit måste jag ta en rejäl siesta på förmiddagen. Matte såg också litet trött ut. Hon måste bli bättre på att kliva upp, så vi slipper såna här tvister i fortsättningen. Bara jag får mat och blir utsläppt kan hon ju gå och lägga sig sedan igen.

För övrigt är jag glad, för min favoritgranne har återvänt. Han har varit borta i mååånga dagar. Naturligtvis har jag vaktat hans hus, det lovar jag honom alltid. Nu förväntar jag mig ett litet tack i ätbar form. Så den här helgen ser jag fram emot. Hoppas mina kompisar också har något kul att vänta på. Vi tassas på måndag!

8 kommentarer:

  1. Hur svårt kan det vara? Följer matte sin katts sovvanor så är hon aldrig trött..Grannen borde ge dig massa gott för god vakt! Hoppas att ni får en mysig helg! Tasskram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Dui och Deco! Hur svårt kan det vara...*mummel*
    *många tassar*

    SvaraRadera
  3. Jag håller också med. Tvåbeningar har bara att rätta sig efter våra vanor. *svansknyck* Hoppas du får lite vitfisk eller Dentabits, av din snälla granne.
    *helgtass*

    SvaraRadera
  4. DUI och DECO: Precis! Hädanefter ska hon lägga sig vid åttatiden på kvällen, så det blir litet ordning här. Inte svårt alls! Tass!

    MAYA: Som jag jamade till Dui och Deco, lätt som en plätt! *nosbuff*

    SIPPO: Nåt får jag säkert av grannen, troligtvis något köttaktigt. Hoppas på leverkorv, för det brukar han köpa i landet han varit i. *helgtass till dig med*

    SvaraRadera
  5. Ha en härlig helg, Gurra. Men lova att inte slåss nu igen så du måste äta sprut i munnen igen.

    Tassen!

    SvaraRadera
  6. Lova och lova...men MÅLSÄTTNINGEN är att inte slåss i alla fall. Och så får jag ju inte gå ut på kvällarna...Tass, tass!

    SvaraRadera
  7. ja hur svårt kan det vara? här brukar murre trumma på garderobsdörrar klockan 3-4 på natten för att han är hungrig...
    här har vi precis smackat i oss 1msk kvällsmat.det va gott*tvättar oss noggrannt*
    /tass på dig.

    SvaraRadera
  8. 3-4?? Kan garantera att det är stört omöjligt att få upp husse eller matte då. Åtminstone skulle drastiska åtgärder behövas, och jag tror knappt det skulle vara värt det. Kvällsmat? *slickar mig om nosen*

    SvaraRadera