torsdag 12 november 2009

Vedkorg eller sovkorg?


Godkänd av förste vedkorgsinpektören

Husse kom hem med en ny vedkorg idag. Vedkorg och vedkorg förresten, han säger att det är vad det är. Enligt min mening kan det precis lika gärna vara en sovkorg. Storleken är perfekt. Vi får väl se vem som kommer ha mest användning för den.

Har varit ute rätt mycket idag. Äntligen har det varit både blåsfritt och regnfritt. Men mitt halvtidsförordnande gäller fortfarande, så när det börjar skymma tassar jag hem. Som det är just nu är jag faktiskt rätt nöjd med det. Att ligga inne och kura är inte heller så dumt.
Dessutom verkar det som om allt är som det ska på Mitt Område. Jobbar man nog effektivt behövs kanske inte fler arbetstimmar än nu.

8 kommentarer:

  1. Det syns ju klart och tydligt att det är en Gustavanpassad sovkorg. Dessutom har den ju blivit inspekterad av dig, då måste det ju vara din. Skönt att vädret lugnat sig. Men som du jamade, det är skönt att ligga inne och kura.

    SvaraRadera
  2. Klart att det är en sovkorg!Ser skön ut! Bra att det är lugnt i området, då har ditt patrullerande fungerat! Tasskram

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Skönt med medhåll i denna fråga. Tror jag kan förhandla mig till åtminstone halvtidsbegagnade nu. *tacktass*

    DUI och DECO: Nu blir jag ytterligare stärkt när det gäller mina anspråk på korgen. Ved behöver väl inte ligga så skönt? *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. det där ser väl vem som helst att det är en sovkorg??

    SvaraRadera
  5. Gustavs sovkorg givetvis! De kan ha sina vedpinnar någon annanstans!

    Min matte har fått för sig att det skall vara strumpor och underkläder i en byrålådra, men ja vet ju att det är en sovlåda så klart.

    SvaraRadera
  6. PIP o MURRE: Tack för det!!!

    NEA: Och så är det ju extra gosigt att sova ovanpå mattes kläder!

    SvaraRadera
  7. En sån där s k vedkorg har jag test legat, det var inte så skönt som jag trodde för det var en massa spetor som stack en hela tiden. Vad jag försöker säga är att du nog måste lägga beslag på korgen innan det hamnar en massa spet-ved i den. Tass/Puma

    SvaraRadera
  8. Jag kan tala om att på landet använder vi sådan där korg till att vässa klorna i! (När det råkar vara för regnblött för att gå ut och vässa dem i RIKTIGA träd...
    Stora matte sucker och säger att vi är buskatter, men jag förstår ju att hon menar att vi är duktiga!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera