onsdag 11 november 2009

Inget att rapportera

Vad ska jag berätta idag? Det har inte hänt någonting alls. Har i alla fall varit ute en del, för det blöta verkar äntligen ha tagit slut. Ändå har det mest blivit kortare rundor i närheten, det blåste rätt kallt. 

En god gärning har jag gjort idag. Låg i mattes knä och höll henne varm medan hon höll på med någonting med en nål. Hon kändes litet frusen, så jag låg kvar extra länge. Höll förstås ett öga på nålen, att den inte skulle slinta åt mitt håll. Jag klarade mig helt ostucken.

Med andra ord en ganska händelselös dag.

7 kommentarer:

  1. Skönt att vara ute lite utan att bli blöt i pälsen. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Jamvisst, och egentligen är det rätt skönt när det inte händer nånting. *nosbuff*

    SvaraRadera
  3. Modigt av dig att frivilligt närma dig matte som var beväpnad med en stickis. *ryser* Det är som jag tidigare jamat, du är en förebild för oss andra katter. *hederstass*

    SvaraRadera
  4. Det är ju så himla gosigt att få ligga i knäet, så vissa faror bara måste man försöka leva med. Tass, tass!

    SvaraRadera
  5. Här har det inte varit ljust på hela dagen. Nu saknar man den stora gula. Skall aldrig jama ett ont ord om den igen. Sniff.

    SvaraRadera
  6. Det känns som att du levt med faran idag...*nosbuff* tufft gjort av dej måste jag jama

    SvaraRadera
  7. NEA: Den stora gula...hmmm...minns svagt att jag sett något sånt för länge sen. Tassen!

    MAYA: Liiitet farligt var det. Men jag litar på matte. *nosbuff*

    SvaraRadera