onsdag 4 november 2009

En oväntad kompis


Har visst äntligen fattat hur snäll jag är


Det är rätt trevlig stämning här hemma just nu, för husse och matte är på gott humör sedan lillhussen gjorde det där med giftet. Det måste tagit lång tid, för de var borta hela dagen ända tills sent på natten.

När de kom till slut kom hem var de så glada, att vi också blev jättespralliga. Puff och jag sprang fram och tillbaka och jam, faktiskt lekte med varann *litet generad*. Vet inte vad som hände. Det är precis som om hon inte var så rädd för mig mer.


Vi kan till och med samsas i mattes säng på natten. Hon brukar alltid ligga vid mattes fötter när jag kommer in för att lägga tassen på mattes ansikte. Eftersom hon då alltid drar täcket över huvudet, har jag inget annat val än att lägga mig ner jag också. Förut flydde Puff då, men nu stannar hon kvar där vid fötterna.


Sedan måste jag jämt trampa ordentligt innan jag fått till en lagom bekväm grop att ligga och vänta i. Det är viktigt att den ska bli riktigt gosig, för väntetiden på mattes uppvaknande kan bli lååång.

10 kommentarer:

  1. Se där. Puffen har börjat fatta vad vi redan vet. Du är en god katt Gustav.

    Undrar vad det där giftet är för något? Låter farligt. Tar hela dagen gör det visst också. Konstigt.

    SvaraRadera
  2. Jag trodde också att gift var något farligt, men då skulle dom väl inte vara glada? Hoppas den där lillhussen kommer hit snart så jag kolla hur han ser ut efter giftet, om han också är glad. *nosbuff*

    SvaraRadera
  3. Roligt att det går bättre med dig och Puff!
    Det är inte så dumt att samsas ibland..Tasskram

    SvaraRadera
  4. Tycker faktiskt jag med. Jag blir besvärad när hon går långa omvägar för att undvika mig. Hoppas det blir bättre nu.

    SvaraRadera
  5. Så skönt att giftet gick bra. Ännu mer skönt att ni blivit lite kompisar. Det är inget fel att busa ibland. Det visar ju bara att vi är duktiga på att anpassa oss.
    Hoppas det håller sig.
    *lyckligtass*

    SvaraRadera
  6. Du jamar så kloka ord. Som vanligt. *kompistass*

    SvaraRadera
  7. Puff har nog upptäckt att du är en sann kompis. Någon att hålla i pälsen när det börjar blåsa ute så att jama...någon som är hederlig och värd att vara kompis med *nosbuff*

    SvaraRadera
  8. Oj, vilka vackra ord *blir röd om nosen* men tack!

    SvaraRadera