onsdag 25 november 2009

Ingen burk, men.....

?

Nu har vi fått grejor från stickhuset. Jag behöver inte kissa i en burk nästa vecka. Men inte vet jag om alternativet är bättre. Både matte och jag funderar på hur det här ska gå till? För det första. Jag ska kissa i kattlådan. Men, där ska inte finnas någon sand, förutom pyttelitet i ena hörnet. För det andra. Kisset ska vara färskt när vi åker till stickhuset. Tror de jag kissar på beställning? Icke! Under så urusla förhållanden kommer jag hålla mig jättelänge. Och det kan jag. Har jag märkt när jag varit instängd flera dagar.


Och så en sak till. Matte ska mäta hur mycket jag dricker i tre dagar. Alltså måste jag bo för mig själv de dagarna, för annars kan ju Piff och Puff komma och norpa av mitt vatten. Och jag som egentligen bara gillar mitt fontänvatten. Ajöss med det.


Och så undrar de hur många gånger om dagen jag bajsar! Hur ska matte kunna veta det? Brukar jag verkligen göra i avskildhet, utan insyn. Och inte har jag lust att jama om sånt för henne heller.


Frågorna hopar sig. Hur ska det blir nästa vecka?? *grubblar*

8 kommentarer:

  1. Men usch och fy! Vem kan göra sina behov på beställning? Jo, skällisar, men du är ju ingen skällis! Vad tror dom om dig va? Jag förstår verkligen hur du känner dig. Stackars Gustav! *sympatitass*

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj, detta verkar bli jättejobbigt. Kissa med lite sand"fnys" och på beställning, de är inte kloka! Och dessutom behöva ha en som ska kolla allt hela tiden! Du får rapportera hur det går. "Tröstartass"

    SvaraRadera
  3. jadu,det är därför man som matte måste hålla koll på sina katter...det är viktigt att veta var och när katterna gör saker!
    /kram från pip och murres matte.

    SvaraRadera
  4. Men Gustav hur skall de här gå till? Ja hade också knipit länge, länge om min låda bara haft lite sand i en hörna. Alternativ demonstrerat mitt missnöje på någon matta eller kudde.

    Inte nog med att du måste vara inne, du skall sitta isolerad också. Förstår ju att Piff och Puff inte är mycket till sällskap i vanliga fall, men tvångsisolering låter inge kul.

    Tröstbuffar

    SvaraRadera
  5. SIPPO: Jag gillar ju inte ens att gå på en fylld låda. *suckar djupt* Tur att du förstår mig. Det känns i alla fall bra.

    DUI och DECO: Ja, ni skulle se hur litet sand det är. Hur löjligt som helst. Klart jag kommer rapportera. Tass!

    KATTLIV: Tror matte har liiitet svårt att hinna springa efter oss där ute. Vi kommer ju hem hela tiden så hon ser att vi inte sprungit bort. Skulle vara konstigt om hon också skulle börja smyga i buskarna.

    NEA: Ja, det frågar jag mig också. Vi får väl se om jag vidtar något av de alternativ du nämner. Det är ju några dagar dit. *nosbuff*

    SvaraRadera
  6. Voff, även på denna blogg!
    Beställning? Voff!
    Här beställes inget! Voff!
    Jag gör i allra yttersta nödfall mina, hrmmm, mina hrmmm, fasta behov, i trädgården. Voff!
    Promenad, tack!
    Helst springa lös, tack!
    Gott om tid, tack!
    Så voff så!

    Trassla, en hund bland katterna...

    SvaraRadera
  7. Mjau, det är ju så jag också vill ha det...så märkligt... *fundersam*

    SvaraRadera
  8. men snälla kära Gustav, vad du får utstå! Kissa på beställning är lite mycket begärt tycker jag.. sånt dör man när behoven kommer.. och sen det andra *hrm* lite privatliv kan man väl få ha. Inte nog med det tvångsisoleringen... det är bara FÖR mycket *uppmuntrande nosbuffar*
    pst. hoppas att du får ge igen nångång...*fniss* att du får hålla koll på din människa och hennes behov...*skämtar bara*

    SvaraRadera