måndag 9 november 2009

God lön


Inget anständigt kattväder ute idag, matte


Mina förväntningar på lön för en dryg veckas tomtpassning hos grannen infriades med råge. När jag parkerade nedanför hans kylskåp förstod han vinken och tog fram en rejäl bit leverkorv till mig. Det är så gott att morrhåren nästan krullar sig. Efter måltiden hade vi en lång pratstund, och så kliade han mig samtidigt på magen. Det gillar jag skarpt. Grannen tror att både han och jag kommer bli jättegamla bara för att vi är så goda vänner.

Idag har jag inte varit ute så mycket. Stack ut en stund direkt efter frukost, men både Piff och jag ledsnade fort och ville in igen. Sedan for matte och husse iväg i brummisen och var borta nästan tills det var mörkt. De hade med sig kassar då, men inget som luktade gott, så jag tassade ut en sväng till. Nu blir det goa brasvärmen för resten av kvällen.

5 kommentarer:

  1. Toppengranne! Håll dig väl med honom! Tasskram

    SvaraRadera
  2. Din granne måste verkligen vara av en speciell och sällsynt art!Var rädd om honom!

    SvaraRadera
  3. DUI och DECO: Ja, det är inte många dagar jag inte tittar in till honom. Är väl medveten om att vårda vår relation. Tassen!

    MAYA: Jag tror också att han är litet speciell. Det är nog inte alla som är bästa kompis med en katt.

    SvaraRadera
  4. hej Gustav!
    här har man inte vågat sticka ut tassen ,för då hade man blåst bort..det har blåt massor hela daegn här,matte säger att de knakar i fönstren på balkongen(inglasningen)
    /tass på dig.

    SvaraRadera
  5. Här öser regnet ner också. Inge kul alls. Matte envisas med att dra ut mig en stund varje kväll trots regn. Ja vill ju hellre ligga inne på min sköna fleecefilt. :(

    Ja gillar din granne! Du kan inte skicka hit honom? Grannarna här klappar bara på mig men aldrig att de sticker till mig någon godbit. Leverkorv har ja aldrig sett röken av.

    Du har de bra du Gurra!

    SvaraRadera