fredag 30 oktober 2009

En innehelg

Ännu en trist dag. Matte kollade noga på mig igår kväll, och nu anklagar hon mig för att ha varit i slagsmål igen. Kanhända att jag gick litet bryskt tillväga när jag motade bort den där som försöker inmuta Mitt Område. Förstår inte att jag ska bli avslöjad varje gång?

Hur som helst så ringde matte till sticktanten och pratade om mig. Så nu har det börjat med sprut i munnen igen och blöta tussar på pälsen. Förmodligen utegångsförbud hela helgen. Själv tycker jag att jag visst kan gå ut, det gör väl inte så mycket att jag haltar? Matte har en avvikande åsikt, så jag vet ju hur det blir.

Även för övrigt är det litet konstigt här hemma, för en av lillhussarna ska få gift i morgon. Konstigt nog verkar alla glada, och alla som tillhör min flock ska komma hit och se när han ska göra det här med giftet. Utom Piff och Puff och jag. Vi får inte titta på, och det är nog lika bra.

Hoppas nu det blir en skaplig helg för mina kompisar. Jag ska göra det bästa av situationen, jag med.

6 kommentarer:

  1. Vad jamade vi om att slåss med grannkatten? *mutter* Det är nog liiiite tur att din matte har dig under uppsikt. Du är ju så mån om ditt revir, så du skulle väl springa ut på två tassar om du bara kunde. *tassen*

    SvaraRadera
  2. Du måste börja ta hand om dig Gustav, vi vet att du är bäst utan slagsmål..Ska spännande att få höra hur det går med lillehusse och giftet imorgon. Trevlig helg på er! Tasskram

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Ja, jag veeet *skäms litet*. Det är faktiskt ett litet problem, för den andra verkar inte ge sig. Och nu när jag är inne tror han väl att det är fritt fram. Suck. Tassen tillbaka!

    DUI och DECO: Ska försöka, eller rättare sagt har jag inget val. Ska berätta på måndag om hur det gick med giftet. Tasskram på er!

    SvaraRadera
  4. Du, ta och kom med på min bloggHalloweenfest istället? Det är slagsmålsfritt. Kattdans och bål på KronGrädde. Ta med kompisarna!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  5. du måste va rädd om dig Gustav.
    /tass

    SvaraRadera
  6. WIKKI: Nu kom jag nog försent för festen bara för att matte inte släppte ut mig på bloggen. Hon for ju iväg för att lillhussen skulle göra det där med giftet. Får bli nästa år i stället!

    KATTLIV: Mmmm, lovar...så gott jag kan...

    SvaraRadera