tisdag 3 november 2009

En halvtidstjänst

Nu har det blivit nya regler här. Tydligen ska jag få arbeta halvtid ett tag. Ungefär från åtta till två blir arbetstiden. Jag tycker det är väldigt snålt tilltaget, och har jamat ifrån om min åsikt. Är förstås orolig att inkräktaren ska få för sig att han kan flytta fram positionerna. Piff får visserligen jobba litet längre tid än jag,  men jag har inte så stor tilltro till hennes förmåga att hindra ovälkomna besökare. Hon är alldeles för mesig.


Vaddå jamar Gustav...ja' kan VISST vakta!

Nu måste jag jobba på att inte halta när jag varit ute. Det är enda sättet att få utökade arbetstider. Och därmed också större chanser till intag av färsk mat. Matte har faktiskt varit hjälpsam därvidlag, för min restaurang för befjädrade stekar har öppnat för säsongen. Det uppskattas, minsann.

8 kommentarer:

  1. Nåja, halvtid är bättre än ingen tid alls.. spännnande med restaurangen så nära. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Att ha restaurangen på bara några tasslängds avstånd är absolut perfekt. Synd den bara ha öppet när det är ljust.

    SvaraRadera
  3. Nice.. flygande mumsbitar på beställning.. dreglar

    SvaraRadera
  4. Nästan så jag är avundsjuk på mig själv...Tassen!

    SvaraRadera
  5. ta hand om dig vännen och se till att tassen blir bra så du kan få utökade arbetstider!
    /tassen

    SvaraRadera
  6. Som Dui & Deco jamade, halvtid är bättre än ingen tid. Jag förstår att du inte har någon större tilltro för din systers patrullerande på reviret. Hon vägrade ju fullfölja den utbildning du höll för henne. Lycka till med dom flygande mumsbitarna.
    Tassen!

    SvaraRadera
  7. Ja den befjädrade restaurangen är välbesökt här också. Det kan tilläggas att här på kullen så slaktas det under sängen i sovrummet..... maten äts färsk och endast lite fjädrar lämnas i ett hörn.

    Det kan väl vara rätt gött att bara jobba deltid. Jag haltar jag också så jag har deltidstjänst.
    /Skat-Ann

    SvaraRadera
  8. KATTLIV: Jobbar på det! Tackjam!

    SIPPO: Tänk att du kom ihåg Piffs försumlighet beträffande min utbildning av henne *imponerad* Så ansvaret för vakthållningen är förstås mitt. Litet jobbigt att hinna med allt på en halvtid. Tassen!

    SKAT-ANN: Har du slakteriet inne? Det skulle inte funka här, kan jag jama. Är alldeles för egoistisk i det fallet. Då skulle jag ju bli tvungen att bjuda. Nä, jag gömmer mig alltid och avnjuter måltiden helt privat.

    SvaraRadera