måndag 23 november 2009

Regn och kissprov


Nädu, matte, trodde du jag skulle gå ut i det här??

Idag har det regnat hela dagen. Då menar jag precis hela dagen. Urtrist. Gjorde förstås min plikt ändå, åtminstone snabbvarianten. För att få litet utlopp för min energi har jag i stället utfört kontroller inomhus. Ett sorgligt eftersatt område hittills. En del möbler har varit helt oundersökta. Uppe då dem träffade också på en del föremål av spännande karaktär. Till exempel ett garnnystan med intressant doft. Luktade någon slags djur av för mig obekant sort.

På fredag i nästa vecka ska jag till stickhuset. Och vet ni vad? De vill titta på mitt kiss!!
Hur nu det ska gå till? De ska posta något till matte, så att vi ska kunna ha med kisset när vi åker dit. Om de säger att jag ska kissa i en burk tänker jag neka i sten. Aldrig vid min kattsvans, det jamar jag bara! Imma har kommenterat och övertalat mig att ställa upp på det här, men det finns gränser för min offervilja. Och den går vid kissande i burkar.

6 kommentarer:

  1. Det finns spännande saker inomhus också! Kanske var detta något av arten dammaråtta?
    Kissa i burk "fniss" hur tänkte de att det skull gå till om vi får fråga?
    Tasskram

    SvaraRadera
  2. Men herre min jamare, vad är det jag läser...kissprov! *fnys*. Är det för att dom ska kontrollera njurarna? Det är ett måste att dom fungerar som dom ska viskar min människa.

    SvaraRadera
  3. Vilket jobb du har att övervaka både innomhus och utomhus. Du är ett föredömme för oss arbetande katter. Det där med att pinka i burk låter inget vidare. Husse blev uppmanad en gång att göra det. Han svarade med väl valda uttryck vad han tyckte om den saken. Så jag förstår att du nekar denna kränkande behandling. Så var försiktig om matte plötsligt lockar med lite leverkorv eller annat gott. Var på din vakt kompis. *sympatitass*

    SvaraRadera
  4. DUI och DECO: Det allra mest spännande här inne är monstret i köksskåpet som vi aldrig lyckas få tag på. Undrar också hur det kisseriet ska gå till. Skumt.

    MAYA: Ja, matte säger att det är nåt sånt, med njurar. Klart dom fungerar jamar jag. Har aldrig sett nåt fel på mitt kiss.

    SIPPO: Tur att det är över en vecka kvar tills jag på allvar måste bli misstänksam. Så just nu kan jag njuta allt som bjuds utan att hålla ständig uppsikt bakåt. Men jag laddar upp!

    SvaraRadera
  5. Men milde tider. Kissprov? Kissa i en burk?
    Vad är det för fel på tvåbeningar på stickhusen?

    Lycka till G.

    SvaraRadera
  6. Kommer jag aldrig göra. Aldrig, aldrig, aldrig. Punkt och basta.

    SvaraRadera