fredag 13 november 2009

Bädda sängen?


Så här ser en mysig sängbäddning ut


Tvåbeningar gör väldigt många onödiga saker. En av de mer onödiga är det de kallar att bädda sängen. Vet inte hur många morgnar jag lagt mig tillrätta i mattes eller husses säng efter en snabbrunda ute. Täcket har legat i en jätteskön hög, som varit perfekt att krypa ner i. Bäst som jag då ligger där och njuter och verkligen kopplar av, kommer hon eller han och ska förstöra allt! Det är lika obegripligt som irriterande.

Jag försöker visa mitt ogillande genom att göra mig extra tung och svårflyttbar, men hittills har protesterna klingat ohörda. Jag sätts bryskt ner på golvet, och sedan blir min fina sovhög alldeles platt och inte alls lika mysig. De har totalt missat vitsen med sängbäddning tror jag. Ska man göra en säng bäddad ska den väl vara skön? Eller hur? De har mycket att lära ännu, tvåbeningarna.

Ha en bra helg, kompisar!

7 kommentarer:

  1. Som vanligt har du rätt! Kvalster trivs bättre i bäddade sängar så det är klart det ska vara obäddat och mysigt! Tasskram

    SvaraRadera
  2. *skuttar upp och ner* Jag vet! Jag vet! Det är precis som här hemma. Varför får vi katter aldrig sova i fred?! Värst är när dom inte ser oss och rycker i täcket så man slår en frivolt. Jag tycker det är bra att du jamade om detta viktiga ämne. *hederstass*

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du skall jama om för din matte och husse att man inte skall bädda sängarna på morgnarna, för om de är obäddade dör sängkrypen fortare - de gillar nämligen inte ljus!

    Tass från Imma, som har tränat matte att inte bädda sängen annat än när det kommer gäster *fniss*.

    SvaraRadera
  4. DUI och DECO: Kvalster bryr jag mig inte så mycket om, men JAG trivs bäst i en plufsig säng, och det är det viktigaste!

    SIPPO: Jam, det är det är det allra värsta, det håller jag med om! Riktigt ohyfsat är vad det är. Tassen, kompis!

    IMMA: Tvivlar på att det argumentet biter på dom, tror dom struntar i sängkryp. Och så kommet det folk ganska ofta här. *dubbelsuck*

    SvaraRadera
  5. Tänk, så rätt du har - igen! Jag håller fullständigt med dig. Som tur är så är min människa inte riktigt lika förtjust i det där med bädda sängen - hon påstår sig inte hinna med det varje morgon eftersom hon måste ta hand om dom där stooora fyrbeningarna på morgonen. Ibland är dom bra att ha dom där stooora fyrbeningarna....

    SvaraRadera
  6. Mamsen säger att VI "ockuperar" hennes och pappsens sängar! Och mamma Rozie ska bara bädda och störa oss hela tiden! De fattar inte att de inkräktar när de försöker krypa ner i sängarna! De tror att det är DERAS sängar!Vilket rackarns tilltag! Det är ju faktiskt VÅRA sängar - egeeeentligeeen!!! *mutter, mutter!*

    Kurriga jamningar! / Chinook & Cherokee

    SvaraRadera
  7. hej Gustav! hoppas du har haft en bra helg.*viftar med tassen*
    ja det klart att obädade sängar är mysigast,för då måste man trampa runt ordentligt innan man hittar ett bra ställe att mysa på...
    /tassen från pip o murre

    SvaraRadera