måndag 16 november 2009

Gillar inte larm


Kommer dom hit ska jag ge dom onda ögat...


Det har varit en sidådärbraig helg måste jag jama. Husse och matte har varit på rymmen alldeles för mycket, så min halvtidstjänst har väl knappt blivit till kvartstid ens en gång. Både på lördagen och söndagen stack de iväg mitt på dagen och kom inte tillbaka förrän det varit mörkt i jättemånga timmar. Och då var det inte att tänka på utejobb tydligen. Det var tur att det var ganska blött därute, gjorde frustrationen något mindre. Men jag förstår inte att det ska vara så svårt att hålla sig här, där de ska vara? Hemma i mitt hus.

Just nu är det ett himla oväsen där ute, och vi går allihopa och känner oss litet olustiga, för det är ett ljud som låter illa i våra kattöron. Matte säger att det är ett larm som tjuter i grannhuset. Vi har alla gått runt här och tittat i fönsterna, men det ser ut som vanligt där ute vad jag jag se. Husse har åkt iväg till sitt så kallade jobb nånstans långt bort, så matte vill inte gå ut och undersöka litet närmare. Synd, tycker jag, för jag hade mer än gärna gjort henne sällskap. Men kommer de hit, då ska de få se på katten.....

2 kommentarer:

  1. Vilka människor du har. Bara sticka iväg på det där sättet. Jag förstår att du känner dig lite frustrerad. Otäckt att grannhuset tjuter. Men dom lär nog aldrig våga sig över till er, eftersom du sitter och vaktar.
    *beundrartass*

    SvaraRadera
  2. Förskräckligt med dessa oljud för ens sensibel katt. Verkar ha varit grått och trist hos dig också. Skönt att det är måndag så du tassar lite grann igen! Nosbuff

    SvaraRadera