torsdag 26 november 2009

Infångarhjälp


Infångad

Idag smet Puff ut på eftermiddagen. Matte gick efter henne, men Puff tassade fortare än matte. Jag upptäckte vad som var på väg att hända och skyndade mig att hjälpa till. Sprang emot Puff från andra hållet, och sedan var det bara för matte och plocka upp henne. Känns bra att kunna vara till tassfast hjälp.

Annars har det varit jättemycket blött nedfall idag, så det har blivit en hel del soffliggande. Konstigt nog blir jag hungrigare då. Kanske är det som kallas tröstätande?

6 kommentarer:

  1. Du är bäst Gustav! Snacka om att ställa upp för matte! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Matte blev så tacksam att jag fick några Dentabits. Mumsjam!

    SvaraRadera
  3. De e de ja jamar! Du e en riktigt god och hjälpsam katt Gustav! (Antar att Puffen inte riktigt håller med om det). *fnissar*

    SvaraRadera
  4. Näe, Puffen jamade "va *** gör du här..stick och fräs" men det struntade jag förstås i...

    SvaraRadera
  5. Snällt av dig att hjälpa matte. Det bevisar det vi jamat förut, alla behöver en katt.

    SvaraRadera
  6. Precis! Läste just nånstans där dom skrev om Kattens Dag att "ett hem utan katt är bara ett hus". Det FINNS kloka tvåbeningar...

    SvaraRadera