tisdag 17 november 2009

Jakthinder

Hurrjam! Äntligen en härlig dag! Varm och skönt i pälsen och massor med utejobb! Ända från att det började bli ljust tills det började bli mörkt. Två...fyra...sjuttielva timmar tror jag. Ungefär. Länge var det i alla fall.

Varken Piff eller jag har ännu lyckats fånga någon av de flygande stekarna där ute. Förstår inte varför matte satt matbordet så högt upp? Allra dummast är förstås hennes tilltag att sätta nät framför min smygarbuske så att jag inte kan göra ett snabbt utfall därifrån.

Det är annars så perfekt att ligga gömd där under och kolla in stekarna som är bara sååå nära...sedan pang! hoppar jag fram och får mig en liten stek. De är litet jobbiga att skala, men det lilla som blir kvar är supergott. Men, som sagt, jag får hitta på en annan strategi nu när det förjamade nätet sitter där. Jag kommer säkert på något.

8 kommentarer:

  1. Vilken matte du har som sätter upp nät! Jag måste säga att jag beundrar din uthållighet. Själv orkar jag max 1-2 timmar ute med husse. Men jag ska sätta sjuttielva som ett mål, men jag får kanske börja lite försiktigt med femtielva tror jag.

    SvaraRadera
  2. Alltid bäst att börja försiktigt! *kompistass*

    SvaraRadera
  3. Ytterst ohyfsat av din människa att sätta upp nät och inte tänka på din uteservering.
    Men jag är säker på att du kommer på en annan strategi för att kunna fånga in fjäderkotletterna.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att kunna vara ute! Du är ju en smart katt så du kommer säkert åt stekarna snart. Lycka till med jakten! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. MAYA: Det värsta är jag misstänker att just det är avsikten, att hindra mig från att lätt hämta maten. Får fundera skarpt på ett motdrag.

    DUI och DECO: Ja, det ÄR härligt att vara ute. Och visst kommer jag överlista nån stek snart, det är jag säker på!

    SvaraRadera
  6. vi har inte fått vara ute på länge i sele nu,men matte säger att vi ändå inte gillar att bli blöta om tassarna och det har hon ju rätt i.
    /tasskram

    SvaraRadera
  7. Var tror din matte egentligen? Att du skall sitta bakom galler och titta på saftiga stekar. Inte går väl hon på sån där restaurang och bara tittar på maten heller.

    SvaraRadera
  8. Men vad gör hon din matte?! Hon kan väl näta in sig själv och låta ditt jakt-revir vara!
    Rackarns nät-marodör!

    Tröstetassar!/ Chinook & Cherokee

    SvaraRadera