onsdag 14 oktober 2009

Ut?


Ut? Tror du jag är dum, eller???

Matte hade storstädning på altanen. Hon städade bort sommaren sa hon, och så slängde hon in en massa grejor i hallen. Jag blev litet nyfiken på vad hon sysslade med, men när hon frågade om jag ville komma ut backade jag skyndsamt därifrån. Jag hade minsann fått nog av utelivet i den blåsten. Hur mycket blås kan det finnas där ute?


Dessutom hade jag faktiskt hjälpt matte rätt länge ute tidigare på dagen. Först vattnade vi i växthuset. Efter det tyckte jag det var dags att gå in. Det tyckte inte matte. Hon skulle tvätta hinkar som hon haft växter i. Varje gång hon närmade sig trappan sprang jag till dörren. Som en fin vink, menar jag. Mon hon verkade inte fatta någonting, utan bara rantade omkring där fram och tillbaka. Till slut blev jag tvungen att jama ifrån på skarpen. Pälsen var ju nästan sönderblåst och magen skrek av hunger. Då äntligen fick jag komma in i mitt varma, sköna hus. Det gäller att vara bestämd.

5 kommentarer:

  1. Man kan verkligen undra hur mycket blåst det finns. Det verkar inte finnas något ände på det. Hyggligt av dig att hjälpa matte i växthuset, fast hon kunde ju jobbat snabbare så du inte skulle få pälsen avblåst och svälta. Ibland funkar inte våra fina vinkar. *suck*

    SvaraRadera
  2. Nä, man måste sätta ner tassen rejält ibland på grund av deras dåliga uppfattningsförmåga. Nu ska jag i alla fall vara inne och låta pälsen växa ut ikväll.

    SvaraRadera
  3. Det är bara att inse att de inte är lika sensibla som vi.Juste att du hjälpte matte, hoppas att du inte fick en massa vatten på dig. "ryser" Tasskram

    SvaraRadera
  4. hej.såg att du va duktig på att rimma....
    duktig katt..

    SvaraRadera
  5. DUI och DECO: Nä, men det var faktiskt nära att jag fick litet blött på mig. Matte är kass på att sikta. Tass, tass!

    KATTLIV: Tackar! *glad*

    SvaraRadera