fredag 23 oktober 2009

Tillbaka


Puh, nu har jag fullt upp...vad ska jag börja med, tro?

Mjaou på er, nu är jag tillbaka på banan! Gissa vem som rusade ut när dörren äntligen öppnades även framför min nos, inte bara Piffs? Det har varit en plåga att höra henne släppas ut, medan jag har suttit och väntat på andra sidan en stängd dörr. Hämnades genom att påfordra uppmärksamhet på nätterna. Tror matte blev irriterad, för till slut stängde hon in mig i en annan del av huset. Dessbättre blev hon straffad direkt för tilltaget, för Puffs toalett står i den delen. Och Puff var inte hos mig. Resten kan ni nog räkna ut. He-he.

Idag har jag förstås vidtagit en första inspektion i närområdet. Fast allra först kollade jag så att mina trädrusningsfärdigheter var intakta. Testade på en björk jag aldrig provat förut. Kom riktigt högt, så jag kände mig nöjd. Sedan gjorde jag några löprundor bara på kul. Efter allt soffliggande var det synnerligen härligt att få sträcka ut ordentligt.


Mina sår verkar läka trots att matte häller på äckligt blött där. Och i morgon är sista dagen jag ska få sprut i munnen. Så nu är Gustav fit for fight igen...nä, visst, nä...hmmm...det skulle jag ju sluta med. Ha en jamrans trevlig helg!

7 kommentarer:

  1. Ett STORT välkommen tillbaka kompis. Blir så glad att jag hoppar jämntassa! Höll på att skratta morrhåren av mig när jag läste vad Puff hade lyckats med. *mjurr* Har faktiskt varit i samma sits själv, så egentligen ska jag inte skratta. Fast lite skadeglad blir man ju. Skönt att du har kvar dina färdigheter som katt. Risken finns ju annars att dom försvinner när man ligger på sofflocket hela dagarna.

    Nu låter du bli att slåss med fler grannkatter. Förstått?! *hytter med tassen*

    SvaraRadera
  2. tjena hej och hallå!!
    alltså våran matte jag säger bara en sak-*SUCK*
    Hon vimsade så mycket häromdagen så hon höll på att ta bort hela bloggen!!???
    nu är vi tillbaka!!
    /TASS

    SvaraRadera
  3. Härligt att du är pigg igen! Nu kommer du väl ha så fullt upp så du inte hinner skriva för det..Tasskram

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att du är på benen igen. Lugna tassar nu Gustav.
    *Nosbuff*

    SvaraRadera
  5. Åh så skönt att du är på banan igen. VÄLKOMMEN ut i friheten igen! Hoppas att du håller dej i pälsen nu så du inte råkar in i några oegentligheter igen

    SvaraRadera
  6. Gurra är tillbaka. Hel och välbehållen. Hur har ja kunnat missa de?

    Kul att se dig på alla fyra igen!

    Tass

    SvaraRadera
  7. SIPPO: Jag ska FÖRSÖKA...men någon måste ju försvara hus och hem. Piff är för feg och matte och husse rent värdelösa. Jamdu, det är inte lätt!

    KATTLIV: För femtioelvte gången...tvåbeningar är inte fullt utvecklade, det vet vi ju alla. Man får inte ha så höga förväntningar!

    DUI och DECO: Nog är det fullt upp, men det blöta nedfallet har en viss dämpande effekt, så nog blir det tid över. Tass!

    MAYA: Målsättningen är åtminstone att undvika blessyrer. Så mycket kan jag lova...

    NEA: Detsamma!!! Tass!

    SvaraRadera