onsdag 28 oktober 2009

Hemma bäst


Jamdå, håll avståndet du - minst fyra svanslängder

Vad finns att skriva om den här dagen? Inte mycket. Jo förstås, det kom en tvåbening och visade en bild på en katt som såg ut nästan som Piff. Men det här var en killkatt, och han hade rymt hemifrån för fyra månader sedan. Fyra månader! Nu undrade hon om vi sett honom här, för tydligen hade han synts till i mitt område. Hmmm, jag undrar jag hur han såg ut som jag slogs med? Det är ju sånt man inte tänker så noga på då.

Men det kan ju förstås ha varit Piff som någon sett, eftersom de är så lika. Fast det var litet konstigt för några månader sedan. Då påstod en granne rätt långt ner på gatan att Piff varit där och  hälsat på. Matte blev väldigt förvånad, för hon har aldrig sett Piff gå åt det hållet. Så det kan ju ha varit killkatten hon sett.

Men det är som jamat ganska länge sedan nu. Det där att rymma är ingenting för mig. Två dagar är det mesta jag varit borta någonsin, och det är flera år sedan. Nä, tacka vet jag mitt hus, det är bäst. Trots avståndstagande Puffar.

5 kommentarer:

  1. Usch, sånt där rymmande tycker jag inte om. Det blir alltid så oroligt i huset om nån katt försvinner. Då springer dom och ropar hela tiden, det blir inte en lugn sekund här hemma.

    SvaraRadera
  2. Usch så otäckt. Hoppas kissen kommer hem innan det blir ännu kallare. Jag håller med dig kompis. Borta bra, men hemma bästigast.

    SvaraRadera
  3. det är bra att du håller dig hemikring Gustav.
    /tass på dig från oss.

    SvaraRadera
  4. Mmm borta bra men hemma bäst. Vi får hålla tassarna för att de hittar sin katt. Tasskram

    SvaraRadera
  5. MAYA: Vi är helt överens. Förstår inte vitsen med att rymma?

    SIPPO: Mmm, det kan inte vara något vidare att inte kunna få komma in i värmen. *ryser*

    KATTLIV: Jag lovar! Tassen tillbaka!

    DUI och DECO: Jag med...hela tiden. *nosbuff*

    SvaraRadera