fredag 9 oktober 2009

Litet fest


Trots allt fick den  här veckan en bra avslutning. Här fick vi fredagsgodis. På tallrikarna låg vitfisk från igår. Matte hade gömt en bit i kylskåpet. Och dessutom låg där några bitar Dentabits! Piff och Puff tog dem som förrätt, men jag tyckte de passade bättre som dessert.


Det konstiga var, att de hade kvar feta bitar när jag var färdig. Gjorde ett hastigt överslag och funderade på om det var möjligt att snika åt sig nån bit? Kom fram till att det var det inte. Jag är ju en väluppfostrad katt.

Hoppas att ni mina kompisar också får något helggodis och att det vita håller sig borta, fast jag inte uppfunnit färdigt min antivittdans.

8 kommentarer:

  1. Oj vilket lyx! Men du gjorde nog rätt i att inte sno åt dig deras godis. Det är ju det som skiljer oss från tvåbeningarna. Att vi aldrig stjäl eller lura. *ahem*
    Ta en förjamat bra helg!
    Tassen.

    SvaraRadera
  2. Just precis! Tänk om dom bara kunde ta litet lärdom av oss. Om än bara litet grann skulle världen bli mycket bättre.
    Önskar dig detsamma! Tass!

    SvaraRadera
  3. Mums ju :) Måste säga att du verkligen är en god katt. Att välja att låta bi deras bitar var starkt gjort.

    SvaraRadera
  4. Tackjam Nea, det var snällt jamat. Tass!

    SvaraRadera
  5. hej.
    nej här blir det då inga dentabits på ett tag,matte säger att det är därför jag har gått upp i vikt.
    men Dentabits är ju SÅÅÅ goda!
    /tassen från Pip

    SvaraRadera
  6. Ni är väl värda era godsaker, ni har ju haft en hård vecka. Vi har fått lite gott idag vi med! Tasskram

    SvaraRadera
  7. Åh så hederlig du är. Tror du att du skulle kunna lära den där Trazzelbusen en del hederligheter? Det skulle va så skönt om han kunde låta bli min mat...

    SvaraRadera
  8. KATTLIV: Sch, skvallra inte för matte, hon är så petig med det om vikten. Jag vill fortsätta med Dentabitsen! Fast vi får bara två stycken och inte varje dag...

    DUI och DECO: Bra att ni också fick litet! ALLA katter måste få godis ibland anser jag!

    MAYA: Jamdå, skicka hit honom bara! Tass!

    SvaraRadera