måndag 19 oktober 2009

Katten också


Jag misstänker det värsta...

Och det med all rätt. Blev dålig igår igen, och låg och sov nästan hela dagen. Så matte kunde förstås inte låta bli att ringa sticktanten i morse. Därför sitter jag inburad här.

Av sticktanten blev jag naturligtvis avslöjad. Hon såg det som matte inte upptäckt. Att jag varit med om en riktigt råkurr, och hade flera djupa bett. Särskilt ett på insidan benet. Hon bände och vred på benen så jag blev riktigt irriterad till slut och gav henne en riktigt avfräsning. Då övergick hon till att hälla blött i såren. Uschjam, det var en riktig pärs.

Det var ju skönt att komma hem sedan, men inte så värst kul ändå för jag fick inte komma ut, som jag ville.
                                                        
Fy, vad ofin du är matte...du får hitta på nåt så man inte ser att det är jag

Ja, nu ska jag vara inne. Hela veckan! Sticktanten till och med hotade men tratt, men det har jag sluppit än så länge. Det finns bara en enda positiv sak med alltihop. Jag får mjukmat varje morgon innan jag får medicinsprut i munnen. Och då får jag vara alldeles ensam i köket och äta i lugn och ro.
                                 
Annars blir det väl mest så här jag får slå ihjäl tiden. Konstigt nog har Puff lagt sig i andra sängen. Hon kanske sympatiserar litet grann med mig, trots allt.

8 kommentarer:

  1. Men vad är det du jamar?! Jag blir ju alldeles förskräckt ju. Du får inte hålla på att bråka så du blir skadad. Du är ju vår Favorit-Gustav. Hoppas mjukmaten smakar bra i alla fall. Men inga fler bråk nu! *hytter med tassen*

    SvaraRadera
  2. Nänä, jag lovar att jag ska FÖRSÖKA. Problemet är ju att en del inkräktare tror att det är DOM som regerar på MITT OMRÅDE. *suck* Men mjukmat är gott!

    SvaraRadera
  3. Det är ju bra att du visar vem som bestämmer, MEN inte så att du blir skadad.Hoppas att du vann i alla fall. Stackars dig! Och du det är trist väder ute ändå. Tröstbuffar

    SvaraRadera
  4. Gustav, vad skådar mina morrhår!? Har du varit ute och slagits nu igen!! Nu får du väl ge dig! Det är ingen som tar Ditt Område. Dom vill bara kolla och det får man tolerera. Man kan inte ÄGA allt...Så himla kul tycker du nog inte att det är att åka till Sticktanten i tid och otid. Tänk så mycket vit fisk du skulle få för dom pengarna som din tvåbening måste betala sticktanten för dina blessyrer...*mutter* skärp dej! Vi vill ha dej hel Gustav...*torkar tårar med tassen*

    SvaraRadera
  5. Åh Gustav. Varför skall inkräktare in på ditt revir och tassa?

    Hoppas dina sår läker snabbt bara, så ta din medicin snällt när matte säger. Och för alla katters skull, var försiktigt nästa gång du råkar på en katt på ditt Område.

    Nosgos

    SvaraRadera
  6. Skickar en varm tass till dig Gustav.
    Hoppas du slipper tratten och att du läker ihop och blir bra snart igen.
    Vitfisk är nog bra meducin mot sjukdom tror jag.
    *Tass*

    SvaraRadera
  7. hej Gustav.
    nämen inte ska du slåss!!??
    nu får du va duktig isse och göra som din människa säger.
    /tass

    SvaraRadera
  8. DUI och Deco: Han såg nog inte så rolig ut den andre heller. Hoppas bara han håller sig borta, så jag slipper göra om det...
    MAYA: VILL KOLLA? Nädu, det tror jag inte ett ögonblick! Han gick ju omkring här som om han tänkte BOSÄTTA sig i mitt hus. Och jag tycker det räcker med oss tre här. Mer än väl.
    NEA: Jodå, medicinen funkar än så länge. Och jag undrar också vad han ska här och göra. Tycker han borde fattat redan förra gången. Det är ju inget kul att slåss...
    LIZA: Ingen tratt i sikte. *pustar ut* Bara jag låter bli att slicka mig så mycket har matte lovat jag ska slippa den. Så jag sover mest...
    KATTLIV: Nä, man SKA inte slåss. Men FÖRSVARA hus och familj måste man ju som familjens överhuvud. Kan nog inte sluta med det så länge jag orkar.

    SvaraRadera