måndag 5 oktober 2009

Mirakel kan ske


Blir det verkligen bättre så här???

Här har det hänt grejor må ni tro! Det började redan i fredags, när någon som hette målare ringde och sa att han skulle komma. Efter det hörde jag att husse och matte nämnde ordet *kattp......t*, och var beredd på det värsta. Mycket riktigt, på lördagsmorgonen stördes mitt dittills goda morgonhumör av åsynen av kattburar. *ryser*


Men dagen gick, målaren kom och satte papper på en massa golv. Jag inspekterade allt tillsammans med Piff och Puff, vi var inte särskilt nöjda. Vi ville helst ha allt som det var förut. Och det var det verkligen inte nu. Förutom pappersgolv hade husse och matte flyttat en massa saker, som jag jamade i fredags. Nu hade de flyttat ännu mer, till och med ställt ut saker på min altan, så jag hade litet problem med att komma upp på mitt skåp där.

Hur som helst. På eftermiddagen lyfte matte helt utan förvarning upp Piff och gick till en av burarna. Piff protesterade givetvis allt hon förmådde, men när husse också kom blev hon tvungen att ge upp kampen. Sedan gick matte för att fånga Puff, men hon hade förstås fattat galoppen och satt sig i säkerhet under sängarna. Tyvärr är hon alltför matglad och dessutom dum, så matte kunde genom ett så enkelt knep som matutläggning locka fram henne. Hade jag aldrig gått på!

Vid det här laget hade jag hittat världens bästa gömställe, för den här gången vägrade jag i sten att åka till, ja ni vet vart. Satt där och väntade och väntade. Tills jag fick höra mattes bil börja brumma och ge sig iväg! Utan mig!!! Kunde det vara sant? Efter en lång säkerhetsväntan tassade jag försiktigt ut. Ingen Piff. Ingen Puff. Kan ni fatta!!?? De har fått åka till k...... Inte jag!!!

Gissa om jag har haft det skönt nu? Bara jag som bestämmer allt här! Matte säger att jag fick stanna hemma bara för att jag är så duktig och lugn, och aldrig hoppar upp någonstans. Tyvärr verkar det som om tjejerna kommer tillbaka i morgon. Men jam, tänk att jag slapp inburas och bortforslas! Vad gör det väl då att det är litet bekymmersamt att jag varit av med min matplats? De tyckte att jag kunde äta på Piffs och Puffs ställe, men det har jag inte känt mig riktigt bekväm med. Så nu har jag fått ett alldeles nytt matställe tills det gamla blir klart.

Vilken helg, va?

7 kommentarer:

  1. Du har verkligen haft tassarna fulla i dag. Varför ska människor jämt hålla på att möblera om våra hem för? Sakerna stod väl bra där dom stod från början? *suckar* Men OJ vilken seger för dig som slapp undan det där otäcka... Eh, stället. Dessutom haft Piff & Puff fritt. Du är verkligen en lyckans kisse. Förresten så vill jag jama att vi har haft jättefint väder här hemma. Så din antivitt-dans funkade! *beundrartass*

    SvaraRadera
  2. Yippie! Det funkade...ända till dig! Nu ska jag bara fila litet på stegen och svansriktningen så det blir helt perfekt! Skulle gärna vilja lägga till mera värme också.
    Ja, gissa om det är härligt att vara ensam katt på täppan!!! *gladtass*

    SvaraRadera
  3. Jamsingen, vilken lyckans Gustav du är! Vara av med tjejerna och ha hela huset för dej själv. Ja, med lite överseende förstås, men ändå...och det där med matställe, du har ju hela den där stora naturrestaurangen med kaninstekar och fjäderfäkotletter...

    SvaraRadera
  4. Jamvisst...naturrestaurangen finns där ute, den kan ingen flytta på, tror jag åtminstone.
    Ja du Maya, jag njuter verkligen av ensamkattsheten...har mest varit inne och haft det skönt i stillheten. Bäst att passa på, för i morron är det väl slut på friden och fröjden...

    SvaraRadera
  5. Hurrjam. Du har alltså hela stället för dig själv. Passa på att gosa massor med matte och husse nu.

    De e inte så att du uppfunnit en anti Puff & Piff dans också :D

    SvaraRadera
  6. Men tänk....om det faktiskt är så...vilken himmelsk tanke! En anti Piff & Puffdans! Tänk om jag kan få både regn, blåst OCH Piffar och Puffar att försvinna...får prova lite extra i morgon... Tass!

    SvaraRadera
  7. Njut så länge det varar! Tasskram

    SvaraRadera