torsdag 29 oktober 2009

Deppigt


Dumma ben...sluta göra ont...


Nu måste jag jama att livet inte är så kul, för jag har fått ont i mitt ben igen. Inte sårbenet, utan det andra, det som jag haft problem med förut. Rätt som det är kan jag bara hoppa på tre tassar, och det är inget vidare.

Det här har betytt utegångsförbud för mig igen. Suckjam. Matte funderar på om jag ska börja äta kluckås...glucos...nånting som ska vara bra för lederna. Hon ska visst ringa sticktanten och fråga i morgon, för hon säljer sånt. Tills dess får jag ligga här i sängen och deppa. Och kom inte och jama att det är ålderskrämpor. *fnys*

9 kommentarer:

  1. Stackars dig Gustav! Vi som hoppades att det skulle var bra nu. Tröstbuffar

    SvaraRadera
  2. Nej men usch, inte nu igen! Gustav - du är en olycksfågel fast du är en katt. Nu måste väl allt elände vara slut snart...Jag gissar på att det är hösten får då kan man få ont i lederna när det är kallt och kyligt. Förresten är du inte ensam som får vara inne. Jag har en sån där stor fyrbening här hemma som får stå inne för han har ont i en tass eller som det heter på deras språk hov.

    SvaraRadera
  3. Din stackare. *tröstartass* Men du kommer snart vara uppe på fyra tassar igen ska du se. Det är väl självklart att det inte är några ålderskrämpor. *sympatifnyser*

    SvaraRadera
  4. Å, så ledsamt... vi slokar med morrhåren när vi läser hur eländigt du har det! Men du, kämpa på så skall du se att det snart blir bättre. Vi lovar att knäppa tassarna för dig och be att Sankt Rafael - läkandets ängel - kommer och tar bort det onda i din kropp!

    Tass från Imma, abbemissa över klosterkatterna.

    SvaraRadera
  5. Uffa, så tråkigt att du ska ha ont Gustav. Håller alla tassar för att du ska bli bättre snart. Matte och sticktanten kanske hittar någon bra dunderkur för onda ben.
    *Nosbuff*

    SvaraRadera
  6. Klart de inte är ålderskrämpor! Du är så ung och vital som bara den! Krya på dig Gurra. Ja skall skicka kurrhealing här ifrån.

    Försätter mig genast i trans.. tänker på Gustav och kuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrrrrrr

    Hjälpte det nåt?

    SvaraRadera
  7. nämen gusten då!
    jalite Glucosamin kan nog vara bra...
    /tassen på dig höru och se till att ditt ben blir bra..

    SvaraRadera
  8. Stora Matte kom med sånt där glukosamin till Mjurre som var stapplig och halt men han blev inte ett dugg bättre, sen efter röntgen som visade artros så skrev veterinären ut Metacam och det lindrade. Men måste tas ihop med mat annars kan det vara lite jobbigt för magen. Hoppas du piggar på dej, kompis! *healingspinner ljudligt*
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  9. DUI och DECO: Tackjam!
    MAYA: Jag är glad att jag inte är en häst i alla fall. Tänk vad mycket att ha ont i...
    SIPPO: Nävisst, inte är vi GAMLA du och jag??
    IMMA: Jag höjer svansen och tackar ödmjukast!
    LIZA: Ja, inte gillar jag sticktanter, men dom kanske är bra på nåt. Tass!
    NEA: Ung och vital...*rodnar litet* kanske var att ta i LITET...men tack i alla fall! Tror jag blev litet bättre faktiskt!
    KATTLIV: Ska försöka vila mig i form. Tass, tass!
    WIKKI: Känner minsann till Metacam, för det är sprutet jag får i munnen varje morgon. Och det är därför jag får extragod mat då också, för förra gången jag gick Metacam blev jag jättedålig i magen och slutade äta. Tack för healingen!

    SvaraRadera