fredag 2 oktober 2009

Saker på gång


Som kattelier ger jag omdömet klart godkänt vatten

Vi har fått en ny kattfontän. Den gamla ville inte jobba längre. Vattnet i den här fontänen är helt okej, men alla tre gillade nog den andra modellen bättre. Dumt nog fanns den inte längre i butiken.


Och så händer det grejor här, vill jag jama. Nu flyttas det om, så jag knappt känner igen mig. Blev riktigt orolig ett tag, för det blev fullt med böcker på min sovplats. Som tur är har de försvunnit igen. I morgon ska det visst komma en av mina gamla kompisar från när mitt hus byggdes till. Han med alla färgburkarna som jag fick akta mig för. Nu ska han börja kladda på väggar i gamla huset. Tror jag ska försöka vara ute så mycket som möjligt.


Då infinner sig nästa problem. Matte påstår att det ska bli regn och storm. Det här blir verkligen inte lätt. Ser fram emot den här helgen med litet darr på morrhåren. Hoppas ni alla mina kompisar får en darrfri och mjausig helg med mycket gos!

10 kommentarer:

  1. Är det bra med vattenfontän?
    Verkar bli en slitig helg, vi hoppas att det blir sol vi också för här pratas det om att riva saker och efter vad vi förstår är det i klass med snabeldraken som vi inte gillar..
    Tasskram

    SvaraRadera
  2. En sån där fontän har husse funderat på. Fast vi avstår nog om du inte tycker den var lika bra som den gamla. Hoppas det inte stormar allt för mycket i helgen. *tröstartass*

    SvaraRadera
  3. Vi har också en vattenfontän, fast den ser annorlunda ut... vattenskålen är bredvid bubblan eller hur jag skall beskriva den. Bra är den hur som helst! Och matte säger att det lugnar nerverna att höra den porla...

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  4. DUI och DECO: Ja, jag gillar den här också, fast den gamla var ett strå vassare. Men matte tycker mer om den här. Hon tycker den är enklare att hålla i ordning. Gott vatten blir det hur som helst.

    SIPPO: Det var BUBBLAN på den gamla som var så kul att slicka på. Piff och Puff gjorde aldrig det. Du kanske inte är en bubblig typ, då är den här bättre. Som jag jamade här ovanför tycker matte den här är bättre. Mycket enklare faktiskt. Hoppas du inte heller blåser bort. Blås hitåt i så fall!

    IMMA: Det var precis en sån vi hade förut. Jag drack aldrig i skålen, bara på bubblan. Och den här porlar också, det är väl det som gör att man blir törstig, att det bubblar och har sig.
    Tass på er allihopa!

    SvaraRadera
  5. Nackdelen med bubblan var bara att under sommaren så la sig Snuffe raklång över den för att svalka magen. Så blir han förvånad över att han blir blöt. *huvudskak*

    SvaraRadera
  6. VA? Jag skakar både huvud och svans...Då är nog den här modellen bättre, känns rätt svåröverlagd om jag jamar så. Och så blubbar det rätt friskt i mitten, så han aktar sig nog. Tass, kompis!

    SvaraRadera
  7. Wohoo. Tala om Hitec-katter :D

    Ja får nöja mig med en vanlig vattenskål. När matte inte ser dricker ja ur toan och de gillar inte hon. Talar om bakciller och ofräscht. Men då får hon väl fixa hem en fontän till mig också då tycker ja.

    De stormar bra här nu. Hoppas inte vi får sånt där brott på elen.

    SvaraRadera
  8. Vaddå fån-täner? Jag får minsann dricka vatten ur en vanligt glasskål.. varför ska man ha fån-tän för att dricka vatten undrar jag? går det inte lika bra med en vanlig skål?

    SvaraRadera
  9. Maya: testa badkaret! Jag dricker helst där, fast matte envisas med att ligga och läsa böcker mitt i mitt dricksvatten... mycket ohygieniskt, om ni frågar mig. Annars blir vi serverade vatten i egna dricksglas. Och nu har vi ju fontänen, som är riktigt praktisk!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  10. NEA: Vattnet i toan har jag aldrig testat, men Piff är också pigg på att smaka vatten på alla möjliga ställen. Nu har väl stormen blåst iväg hos dig med? Hoppas du inte flög med!

    MAYA: Vet inte varför, men man blir faktiskt sugen på att dricka litet mer av det där bubblandet. Det är spännande med vatten som rör sig. Och matte gillar att vi jämt har rent vatten. Fast ute har jag en vanlig skål, också.

    IMMA: Egna dricksglas, vad flott! Fast har ni BÅDE drickglas och fontän? Som värsta oasen! Tassen!

    SvaraRadera