måndag 12 oktober 2009

Dränkt igen


Rädda mig från matte innan hon laddar om...snälla dörr öppna dig...

Kolla mellan öronen på mig, där har matte just hällt på massor av det där äckliga igen. Det spelar tydligen ingen roll hur jag jamar om att jag inte vill. Blev sur på henne en stund och flydde när hon närmade sig. Tänk om hon inte hällt på färdigt än? Har lärt mig den svåra vägen att största vaksamhet måste iakttagas. Nu har hon nästan lovat att jag ska slippa sprutet på ett tag. Hoppas jag kan lita på henne.

Annars har det varit en blåsipälsendag, så jag har mest varit inne. Dessutom kom värsta brummisen här på eftermiddagen och for fram och tillbaka utanför mitt hus. Både Piff och jag skyndade oss in. Verkade vara ett kattslukarmonster. Kunde ha varit i alla fall. Skönt att ha en säng att gömma sig under, där man kan vara säker. Nu har den farit iväg, beredskapsgraden har sänkts, och jag vilar ut uppe på mattes säng i stället för under.

7 kommentarer:

  1. Men vad är det för matte du har?! Jag blir ju alldeles förskräckt. Det finns väl inga dumma fästingar som bits nu heller, så varför ska du besprutas. Vad var det för otäckt kattätarmonster som brummade runt? Den kommer inte hit hoppas jag...
    Tass!

    SvaraRadera
  2. Jaam, det menade jag också, men hon sa att dom finns så länge det är minst 5-10 grader ute, och det är det nästan jämt här nere. *suck*
    Tror monstret bor här i grannskapet, så du kan nog känna dig säker. Men håll koll för säkerhets skull! Tass!

    SvaraRadera
  3. Läskigt och riktigt otrevligt med brummisen som grädde på moset. Hoppas att du får en bra dag imorgon med sol och mycket lite blåst. Tröstbuffar

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni också får en bra dag och kan hitta på mycket kul när ni slipper övervakning! Tass!

    SvaraRadera
  5. Men blir du jagad både inne och ute? Verkar inte som du e fredad någonstans. E de inte matte med nacksprut så e de dumbrummis.

    Styrketassar till dig, du verkar behöva några.

    SvaraRadera
  6. jam och kram på dig och hoppas att ni slipper både brumbrum och fästingar snart!

    SvaraRadera
  7. Men snälla nån - som hon håller på att hälla äckelpäckel i din päls blir du ju förgiftad ju!Nu får hon väl ge sej..det är mycket bättre att du säjer till henne att kontrollera din päls varje dag istället. Mycket bättre...*mutter*

    SvaraRadera