måndag 26 oktober 2009

Så löjligt


Ska det föreställa kul???

Jag kan inte för mitt liv begripa det roliga med så kallade kattleksaker, eller som här, ett snöre som matte drar framför mig. Vad katten förväntar hon sig att jag ska göra med det? Hon drar det fram och tillbaka framför nosen på mig och tittar på mig precis som om jag skulle reagera på något sätt?
För att göra henne glad studerar jag snöret en stund, men inte har jag lust att sitta där och glo något längre tag. Hon får stå där och skaka sitt snöre bäst hon vill. Jag har viktigare saker för mig.

5 kommentarer:

  1. "Fnys" ibland tror de att man går på vad som helst.. Ska det vara leksak är det bra om det är kaninpäls på. Tasskram

    SvaraRadera
  2. *mjurr* Jag skrattar så morrhåren skakar. Vet du att min husse gör precis samma sak med mig. Så undrar dom varför vi katter fnyser? *skakar på huvudet*

    SvaraRadera
  3. DUI och DECO: Kaninpäls på...he-he..den var bra! *nosbuff*

    SIPPO: Förstår väl att vi är överens, kompis. Rent märkligt vad vi tycker lika...Tass!

    SvaraRadera
  4. Hon kunde väl ha bundit en kanin i andra änden. Eller Piff och Puff kanske *finssar*

    SvaraRadera
  5. här gillar vi snören! det är kul.

    SvaraRadera