onsdag 7 oktober 2009

Mera rörigt



Uschjam...va' trött jag blir på det här...


Nu är jag rätt trött på det här utestängandet. Det är mycket förvirrande. Varför får jag inte komma in genom min dörr längre? "Nä, stanna där Gustav" säger de bara strängt, när jag sitter och väntar på att få komma in, på min alldeles vanliga plats utanför dörren. En enda gång gick det, men bara på sätt och vis. Då lyfte matte upp mig, och bar mig genom huset och släppte ner mig utanför den förhatliga dörren mitt i huset. Därmed var min tilltänkta kontroll efter Monstret i köksskåpet helt omöjliggjord.

För en stund sedan kom han och sa hej då, han som startat allt eländet. Målaren. Kan bara hoppas att det ska innebära något positivt för morgondagen.

4 kommentarer:

  1. Hoppas det lugnar sig för dig nu. Du är ju trots allt katt i ditt eget hus..Goda saker t ex. Dentbits eller räkor kan man ju förvänta sig som kompensation för besvärligheter. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Inget hyfs har dom människorna. Förstår dom inte hur viktigt det är för omgivningen att du kan kontrollera köksskåpet efter monstret. Tycker gott du kan få lite vitfisk som tröst.
    Tassen!

    SvaraRadera
  3. DUI och DECO: Verkar som dom glömt totalt vems hus det är. Blir det inte bättre i morgon flyttar jag till grannen. Fick en påse Dentabits med posten, det var smaskens. Jamade till matte att köpa, men hon sa att affären inte hade några. Dumt.

    SIPPO: Ja, nu har skåpet stått där helt utan bevakning i flera dagar. Dom får skylla sig själva om det händer nåt hemskt här. Ska absolut kräva vitfisk till helgen. En stor portion. Tass!

    SvaraRadera
  4. nä,va taskiga de är mot dig gustav,håller med kräv vitfisk!!!

    SvaraRadera