torsdag 15 oktober 2009

Ingen rolig dag

Vilken jamrans trist dag det har varit. Det började i morse med att jag hade jätteont i ett ben. Kunde knappt ta mig till matskålen. Och när jag väl kommit dit var jag ändå inte hungrig. Matte ringde till sticktanten, och sedan fick jag sprut i munnen av något som matte gömt i ett skåp.

Minns att jag fick sånt i vintras också, och då blev jag illamående och dålig av det. Nu hade sticktanten sagt att jag skulle äta något samtidigt som jag fick sprutet, så kanske jag slapp bli dålig. Sedan hände det enda positiva den här dagen. Först öppnade maten en påse mjukmat. Slickade i mig litet sås, men jag var fortfarande inte hungrig. Då hämtade matte Dentabits, och det gick ju bara inte att motstå. De är verkligen förförande smaskiga. Så jag smällde i mig flera bitar än jag ätit sammanlagt förut. En liten stund var vi glada, både matte och jag. Men sen....


Jag har suttit i fönster...


Jag har suttit vid dörrar...


Men till slut har jag gett upp...

Ändå blev jag nästan bra med en gång efter sprutet, och kunde tassa på alla fyra igen. Trots det påstod matte att jag skulle ta det lugnt idag. Lugnt!!! Med det menas urtrist. Jag har inlagt en massa jamprotester utan att en enda bifallits. Och jag har till och med fått nedlåta mig till att besöka hrmpf, *viskar* ...lådan. Usch, det gillar jag inte. Nä, det här var ingen bra dag.

4 kommentarer:

  1. Stackars dig Gustav! Det enda som var bra var Dentabitsen förstår vi.. Ibland kan det vara bra att vila lite när man är hängig även om det är trist. Tasskramar och Uppmuntringsbuffar

    SvaraRadera
  2. Din stackare. Det är aldrig kul att ha ont. Men du hade ju tur som fick Dentabits som plåster på såren. Men gör nu som matte säger och vila upp dig. Du måste vara i form när du är ute på patrull.
    *kryapådigtass*

    SvaraRadera
  3. DUI och DECO: Tack för kramar och buffar...såna behövs...

    SIPPO: Vilar allt jag kan nu zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....

    SvaraRadera
  4. Åh krya på dig Gustav. Inge kul att vara sjuk!

    Styrketassar!

    SvaraRadera