torsdag 1 oktober 2009

Nu får det vara nog



Vad annat kan man göra idag???

Vilken trist dag...Har totalvägrat att vistas ute i den eländiga blåsten. Varje gång jag kikat ut genom dörren har jag hört ett vedervärdigt dån. Ingen vettig katt tassar ut i dylikt. Bara Piff, för hon är inte riktigt klok. Beror väl på att hon är en färsking ute.


Till råga på allt är min favoritgranne sjuk, och hans dörr är stängd. Jag vet inte riktigt vad det är att vara sjuk. Kanske ungefär som att få på sig en kattkrage? Då känner man sig så dålig, så dålig. Det är nog därför han inte orkar öppna dörren för mig.


Häromdagen hade jag en bautastor fästing på mig. Den ramlade av i mattes säng. Hon hade aldrig sett en så stor fästing förut. Stor och fet, fast jag fått sprut i nacken. Den fick bada i toaletten. Hoppas de blåser bort nu, alla fästingarna. Då skulle blåsandet i alla fall vara bra för något.

5 kommentarer:

  1. Både fästing och stängd dörr hos grannen. Livet är orättvist. Kan jama om att vi hade vitt här imorse. Tröstbuff

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen haft det tufft i dag, det hör man ju. Hoppas det var årets sista fästing du skakade loss nu, dom är liksom inte till nytta alls. Hoppas din granne snart blir frisk, så du kan gå och hälsa på honom.

    SvaraRadera
  3. DUI och DECO: Jag måste erkänna....fästing och stängda dörrar...vad är det mot VITT??? Det är väl ni som behöver tröstbuffar! MÅNGA!

    SIPPO: Det hoppas jag också, att det var den sista. Den förra tog MASSOR av mitt blod. Uschjam!

    SvaraRadera
  4. Du får kolla noga att din granne inte har fått tryne, knorr och borst. Då kan han ha drabbats av den där nöffissnuvan.

    SvaraRadera
  5. Såg honom som hastigast idag. Kollade noga, men han såg ut precis som vanligt. *pustar ut*

    SvaraRadera