fredag 16 oktober 2009

En okej dag

Den här dagen började bättre än igår. Benet gjorde inte ont mer. Ändå fick jag mjukmat och sprut i munnen, ska visst få det några dagar till. Piff och Puff stod på andra sidan köksdörren och klagade. De hörde förstås mitt smaskande och var avundsjuka. Det var riktigt trevligt.

Efter det fick jag gå ut, äntligen. Kändes som om jag varit inne i eeevigheter. Gjorde en riktigt lång inspektionsrunda. Tyvärr började det komma ner blött, vilket förtog min entusiasm något. När det nästan började droppa om pälsen kände jag att det var dags att ge upp. Hoppades också på litet mer av den där mjukmaten, men där fick jag tji. Lyckades tjata mig till ett antal torra kulor, det var allt.

Efter några timmars välbehövlig vila funderade jag på att återuppta utearbetet. Matte öppnade dörren, och Piff sprang ut direkt, utan att se sig för. Förstår mig inte på hennes fascination över vatten. En Riktig Katt gillar inte vatten. Inte jag åtminstone. Hon började slicka på trappan och plaska där ute. Uschjam.


Hon är inte klok på ett enda morrhår...

Jag vände på tassen och gick in igen. Litet vett i skallen har man ju. Ska vara inne resten av kvällen säger matte, och jag har inga invändningar.

Önskar nu alla kompisar att ni ska slippa blöta pälsar i helgen. Och särskilt slippa det hemska vita ni jamat om.

7 kommentarer:

  1. Skönt att du mår lite bättre. Sovar väder idag. Tur att det är fredag så man kan få något gott ialla fall. Vi vill ha sol imorgon,
    vi kör lite soldans här och hoppas att det funkar. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Kör litet för mig också...jag tränar fortfarande på min antivittdans...Vi tassas!

    SvaraRadera
  3. Skönt att tassen känns bättre och att du fick mumsig mjukmat. Du verkar ha allt under kontroll nu. Men undra varför Piff gillar vatten så mycket. Som du själv jamade, riktiga katter gillar inte vatten!
    Tass!

    SvaraRadera
  4. Vi är helt överens...som vanligt.
    Ja, det är en mirakelmedicin jag får. Hoppas bara jag kommer fortsätta vara bra när jag slutar med den. Får se vad sticktanten säger på måndag. Tass!

    SvaraRadera
  5. Ja tror Piff precis som ja undrar över var vatten kommer i från och var 17 de tar vägen. De e ett mysterium!

    Skall du till stickisen på måndag. Isch.. Skall tänka på dig då.

    Trösttassar!

    SvaraRadera
  6. JA du Gustav, du gör inte som en gammelkatt som jag hört jamas om? Han fortsatte att halta så fort någon människa kom inom synhåll, långt efter att tassen läkt. Han hade ju kommit på att då fick man extra klappar och godis... ^^
    TassKram Wikki
    PS: Tävling: Du vill väl va me?!! http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12517543

    SvaraRadera
  7. hej.
    tillbaka efter ett par hårda dagar...
    matte säger att jag ska duscha imorgon,hon säger att jag luktar sjukhus!!??
    tur att jag gillar att duscha...
    /tassen från pip med familj.

    SvaraRadera