tisdag 13 oktober 2009

Ett rent misstag

Matte och jag blev ovänner i morse. Eller rättare jamat, matte blev sur på mig, för hon gillade inte mitt sätt att säga gomorron. Jag bara råkade komma åt hennes mun med klon, ju. Tycker att hon överreagerade när hon försvann in under täcket. Sedan fick jag sitta jättelänge och vänta på maten. Och min matskål var helt tom. Förstås. Som vanligt.


Det gäller att hålla en låg profil i blåsten...

Att vara ute har inte varit särskilt trivsamt idag heller. Det har mest blivit några snabbisar. Fortfarande är det blåsvarning som gäller. En rätt händelselös dag med andra ord. Men det kanske är bra på sitt sätt.

5 kommentarer:

  1. Människor är så känsliga när det gäller klorna och då har dom ändå klippt av dom för oss. *mutter* Annars har vi det blåsigt, precis som du har det. Jag håller med om att händelselösa dagar kan vara sköna.
    Tass!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad dumt det kan bli! Vi förstår ju att du bara ville lägga tassen på mattes kind..
    Tråkväder är just vad det är och idag kom det lite vitt uppifrån också. "suck" Uppmuntringsbuffar från oss

    SvaraRadera
  3. nämen,du skulle väl bara smeka matte på kinden och slant??!
    inget och bli sur över,tycker vi.
    /tass five!(istället för high five)

    SvaraRadera
  4. Men vad tvåbeningar skall vara ömtåliga då.

    Tass!

    SvaraRadera
  5. SIPPO: Ska berätta en hemlis för dig: På mig klipps inga klor, för jag är ute så mycket och klorna slits i sanden här. Jag har tur som slipper det där eländet som ni kompisar jamar om...

    DUI och DECO: Neej, inte vitt! Då är det NI som ska ha uppmuntringsbuffar, era stackare!

    KATTLIV: Jag svär att jag i alla fall inte SIKTADE på munnen...Tass!

    NEA: Just presix, rätt jamar! Tassen!

    SvaraRadera