tisdag 6 oktober 2009

Rörigt


För mig hade de gärna fått stanna kvar där...

Jaha, så var de tillbaka igen, Piff och Puff. Jag var ute och mötte dem. Matte ställde ut kattburar på marken, och jag måste naturligtvis kontrollera så det inte satt några inkräktare där inne. Sedan gick vi in allihopa. Piff och Puff blev förstås inburna, men jag kom in på egna tassar.


Som vanligt, när de varit borta, blev det ett himla väs och fräs. Jag slängde bara i mig några matbitar, sedan skyndade jag mig ut igen. Högst otrevligt med sånt där tjafs, tycker jag. Även för övrigt är det rätt otrivsamt i mitt hus just nu. Helt plötsligt får jag bara vara i halva huset. När jag försökte komma ut i köket blev husse jättearg på rösten. Inga katter får komma dit längre, bara för att han som heter Målare har hälsat på. Så ska det visst förbli i flera dagar. Allting är så konstigt. Jag gillar inte förändringar.


Utom förstås....om Piff och Puff stannat på pensionatet hade jag inte haft något emot det.

8 kommentarer:

  1. Mjausarn, vilket otrevligt bemötande av din husse och den där målarn. Lite hyfs borde dom väl ha. Huset är ju ditt, du har ju rätt att vara där så mycket du vill, dom får väl flytta på sej och va där när inte du är där.
    Jag förstår dej, det här med förändringar är inget att ha. Och jag håller med dej - jag skulle oxå va gla´om Trazzel kunde va på ett pensionat (hon är såååå jobbig) Lite som dina P:n *nosbuff*

    SvaraRadera
  2. Förändringar tycker väl ingen katt om. Jag tycker du borde lägga en död ekorre i din husses skor, som straff för att han lät arg på dig. Så behandlar man inte vakthavande chefskatt.

    SvaraRadera
  3. MAYA: Ja, ohyfsat är vad det är, men jag har i princip gett upp hoppet om förbättrat beteende hos dom på två ben. *suckar djupt*

    SIPPO: Död ekorre *hehe* den va' bra! Du är en hyvens kompis! Tassen!

    SvaraRadera
  4. hej.
    nämen oj,är herr Målare på plats,ja men då kan man få färg i pälsen förstår du,och det smakar INTE gott,tro OSS vi VET!!
    /tass från pip och murre

    SvaraRadera
  5. Målare säger du....hm....mysko. Det har varit en sån här också. Han verkar åka runt för att förstöra för oss katter.
    Bäst att hålla klorna vässade!
    Tass kompis!

    SvaraRadera
  6. Jaha den friden var kortlivad.

    Trist läge Gustav. Men iofs är det ju bra att målaren inte riskerar att ta fel på dig och sin målarpensel. Hade varit just snyggt de va :)

    Tass!

    SvaraRadera
  7. KATTLIV: Jamså, jag har aldrig testat, så jag får väl tro på er. Fast jag gillar ändå inte att vara utestängd.

    BABSAN: Har han varit hos er OCKSÅ?? Nu har han sagt hej då till oss här. Undrar just vilken katt han ska åka till och sabotera nu då? Tass själv!

    NEA: Han skulle bara VÅGA!! Tass!

    SvaraRadera
  8. Han ska till oss! miss-tänker vi i alla fall.Det pågår som sagt mycket konstigt hemma hos oss. Tasskram

    SvaraRadera