fredag 8 januari 2010

Nu kommer hon igen


Min favoritgäst ska komma i kväll. Vilken konstig mojäng matte har köpt som hon ska sova på. Platt och hård.



Få se nu...här finns en instruktionsbok...*läser noga*..."sätt i kontakten"...för svårt..."och vrid på ratten"...kan jag inte heller. Överlåter det där åt matte.



Gör viktigare saker i stället. Tar och kollar att det inte ligger någon skällis eller annat monster bakom den andra sängen. Verkar lugnt.

Gästrummet har nu genomgått en fullständig säkerhetskontroll. Snart kommer min gäst. Hon kan sova tryggt. Fast jag kommer nog hålla henne under uppsikt ändå i natt från fotändan. Så hon kan vara helt säker. Nu ska det bli gosa av! Hoppas ni också får massor av gos hela helgen! Jamar mer på måndag.

7 kommentarer:

  1. Vilken fankattisk nosologisk undersökning du gör. Du är ju helt klart godkänd som säkerhetskatt för gästrummet med omgivning. Du gör nog rätt i att låta matte sätta i kontakter och vrida på rattar, annars får du kanske permanent flaskborstesvans. *ryser*
    Gosa lugnt!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du har! Mys på ordentligt när favoritgästen är hos dig.Tasskram

    SvaraRadera
  3. vilken redig katt du är och går säkerhetsrunda!
    /tass

    SvaraRadera
  4. Oj så gott din gäst måste ha sovit och så trygg hon måste känt sig. Antar att du också genomförde säkerhetskontroller med jämna mellanrum hela natten? Då är det alltid bra att man väcker den man säkerthetskontrollerar och informerar om att allt är OK, så dom vet.

    SvaraRadera
  5. SIPPO: Åh så stolt jag blir *skrapar generat med tassen* är jag en säkerhetskatt nu? Ska ta utmärkelsen på största allvar och anstränga mig ännu mer. Och flaskborstesvans vill jag absolut inte ha *ryser*

    DUI och DECO: Gissa om jag myst! Jamar mer sen!

    KATTLIV: Mmm, är så stolt över att ha blivit godkänd som säkerhetskatt av Sippo!

    KATTSON: Klart jag gjorde! Men hon väckte mig också genom att vända på sig hela tiden. Blev därför tvungen att avsluta vaktandet litet förtid. Men allt gick väl ändå.

    SvaraRadera
  6. Lyckans kisse, det betyder att du kommer att bli omhuldad hela lååånga helgen *tass*

    SvaraRadera
  7. Håller med dig, jag har verkligen varit en lyckans kisse. Kan inte ha haft det bättre. Tass!

    SvaraRadera