torsdag 14 januari 2010

Min nya sovplats


Stickigt? Näe, faktiskt jätteskönt

 Husse hämtade in en låda med spill som är bra att ha när man tänder brasan. Jag upptäckte att det också gick alldeles utmärkt att sova i den. Husse var väldigt undrande, och påstod att "där gick väl inte att ligga?" Så jag lade mig demonstrativt till rätta och sov vidare.

Även i övrigt har det varit en riktigt härlig dag med mycket uteliv. Solen lyste, och faktiskt kände jag att det blev litet varmt i pälsen. Med andra ord har jag varit ute mest hela dagen. Ett litet tag på eftermiddagen var jag inne för att äta. Helt plötsligt hörde jag misstänkta ljud utanför mitt hus. En Inkräktare? Blev mycket upprörd och kollade i varenda fönster vad eller vem det kunde vara. Kändes oroligt i hela kroppen. Matte kom också och tittade ut. Hon såg Piff tassa omkring där. 

Nu vill hon påskina att det bara var Piff jag hörde, men det vet väl jag att det var minst en Inkräktare. Eller ett Monster. Eller något annat otäckt. Piff? *förolämpad* 

5 kommentarer:

  1. Människor förstår sig inte på det där med sköna sovplatser. Men undra vad det var för mystistiskt som smög runt på ditt revir. Kan det vara skåpsmonstret som flyttat? Var försiktig så du inte blir kattnappad.

    SvaraRadera
  2. All den mjuka pälsen dämpar ju det stickiga och gör det skönt, kanske lite som den där stickmattan för människor? Det blev ju årets julklapp, en korg med träspill kanske är årets julklapp för katter?

    SvaraRadera
  3. *Fnyser* Klart det inte var Piff du såg. Kan hända hon är irriterande men hon räknas väl inte längre som en inkräktare heller. :)

    Människor underskattar möjligheten att hitta bekväma sovplatser när de begränsar sig till sängen och soffan. Klart en låda tändved kan vara bekvämt. Fast det e klart, det gäller ju att ha inbyggd madrass.

    SvaraRadera
  4. SIPPO: Det är precis min misstanke, att det är skåpmonstret. Ja, jag är nästan säker. Försiktig? Självklart vid all monsterhantering!

    TINA: Där kläckte du en idé inför nästa jul! Smart! Måste tassa ner det nånstans så vi kommer ihåg det! :-)

    NEA: Ja, jag sov där hela natten. Kanske beror på att jag har det, en inbyggd madrass *tittar efter* jo, nåt mjukt finns där. Skönt var det i alla fall...

    SvaraRadera
  5. Du måste ha överseende med tvåbeningarnas begränsningar när det gäller uppfinnigsrikedom och förmåga att tänka stort. De skulle nog aldrig komma på tanken att det är ett utmärkt sovställe i en låda med spill. De lär sig nog aldrig.

    SvaraRadera