onsdag 27 januari 2010

Gosefilt - helt rätt idag

Häromdagen var det så kallt som jag aldrig känt förut. Vad ska man då jama om hur det är idag? Antar att vi allihopa kommer klaga högljutt, för vad är detta för väder??? Ja, jag tassade faktiskt ett varv runt huset, men där gick gränsen för uteliv denna dag. Hur kan det bara finnas så mycket snö? Och så mycket blåst? På samma gång? Vad jag kan förstå har alla mina kompisar det likadant utanför sina fönster. Kan riktigt se hur var och en av oss sitter och tittar i våra fönster. Mycket sovande blir det nog också. Tänk vad mycket kattsov det ska bli en sån här dag!


Jag fick en ny sovfilt igår. Matte och husse hade varit på en affär som hette rea och köpt flera gosfiltar. Idag var en synnerligen lämplig dag att inviga en av dem. Jag gillade den direkt, jättemjuk och skön. Och stor, så att man kan boa in sig riktigt i den. Inte stör det mig ett dugg att det är några tomtar, stjärnor och andra julgrejor på den. Jag har gärna jul hela året om det innebär att man får varma och goa filtar.


Bara det inte samtidigt följer med kyla, snö och blåst.


Oootroligt skön filt...är det skönast sova så här...


...eller så här? Vad säger du, Jellon?

11 kommentarer:

  1. Det där ser riktigt skönt ut. Tror att jag ska följa ditt exempel och kura ner mej riktigt. Vinden viner utanför knutarna och snön vräker ner. Min människa börjar bli orolig för nåt som heter elen. Hon säjer att den brukar försvinna när det är sånt här väder. *funderar* beror det på att den inte heller tycker om snön och det här kalla som är ute? Nåjam, jag är i alla fall nöjd när jag kan kura ihop mej i min (ja, mattes då) säng

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig filt! Helt rätt att sova idag,finns inte ens någon fjäderkotlett att titta på när det är så här!
    Du har fått en award av oss. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Jättebra förslag att gosa ner sig i en filt eller liknande. Måste jama att du har snälla människor som fixar filt åt dig i det här vädret. Själv har jag fått nöja mig med husses handduk. *fnys* Snöstorm är det här med och jag vägrar gå ut. *stampar bestämt*

    SvaraRadera
  4. MAYA: Hoppas att elen inte har gett sig iväg, för vad jag har förstått måste den finnas i huset. Tycker att den också skulle tycka att det är skönast att stanna kvar inne? Hoppas du har det mysskönt!

    DUI och DECO: Ni kan inte tro vad många fjäderkotletter här har funnits idag! Alldeles svart på marken! Och så kan man inte gå ut! *sur* Tusen tackjam för awarden, ska fundera på vad jag ska skriva!

    SIPPO: Nåjam, inte var dom ute idag, då hade det inte blivit någon filt. Det var igår dom var borta jättelänge. Och filten är så himla skön att den långa väntan faktiskt inte gör något.
    Självklart ska du vara inne idag! Ett mer kattovänligt väder finns inte! Utegångsförbud råder tills vidare!

    SvaraRadera
  5. Det är riktigt kul att läsa att det är utegångsförbud idag när man bor på Södertälje Katthem och ändå inte får gå ut. Det finns inga möjligheter till det här, men nu gör det ju inget. Vi har också gosefiltar här att boa in oss i. Majsan och Jenny

    SvaraRadera
  6. Uschjam, tycker synd om er som inte fått några nya egna människor ännu. Det är hemskt att bli övergiven och ensam. Jag är glad att ni har gosefiltar i alla fall. Hoppas det kommer någon och hämtar er snart!

    SvaraRadera
  7. Du har en award att hämta hos mig!
    http://villefjutt-fjutt.blogspot.com/
    Kram Fjutten

    SvaraRadera
  8. Gustav, var inte orolig... våran matte och gammelmatte skall hämta hem Jenny och Majsan från Södertälje katthem om bara några *räknar på klorna* dagar... hur långt är det till den 7:e? Sedan skall de aldrig mer behöva bo i en bur, och uteliv har vi varje sommar när det är varmt och soligt!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  9. Usch, ja vilket väder det var. Vi sov hela dagen. Sixten i sängen och jag på mitt klösträd. Men se ut gjorde jag inte för fönstrena var helt igen snöade. Så hemskt var vädret att Matte fick skyffla bort en massa snö för att komma in eller ut. Tass/Puma

    SvaraRadera
  10. Till Gustavs Matte (förlåt Gustav, jag ska släppa fram Hittekatten sen): Jag har en ny blogg som nu ligger bland dina följare .. http://anybodys-place.blogspot.com.

    MEN nu har jag ingen aning om hur jag ska få en sån där fin blogglista där alla mina favoriters blogginlägg snällt radar upp sig??? Jag har lagt till och haft mig men inget händer?? Är det något knepigt med gadgets och sånt?? HJÄLP!!!!

    SvaraRadera
  11. Yesss .. yes,yes, yes .. jag är ett GENI!!! Jag fixade det SJÄLV!!!! :-D

    SvaraRadera