fredag 22 januari 2010

Och så var det helg igen

Det har inte hänt så mycket idag. Jag hindrades från att spy på den matta jag tänkt ut för ändamålet. Tyvärr kan jag inte låta bli att jama ynkliga läten innan jag spyr, så de hinner få litet förvarning. Ni vet ju alla hur mycket skönare det känns att ha en matta eller något annat mjukt under sig vid dylika tillfällen. Är man ute på golvet tassar man skyndsamt till ett passande underlag. Nu fick jag hålla till godo med ett kalt golv.

Har varit ute en hel del, men blev hindrad från ytterligare utevistelse alldeles för tidigt. Medan det fortfarande var ljust ute! Husse och matte ska åka iväg och bli borta i kväll. Av någon anledning vill de att vi ska vara inne då alla tre. Jag tycker förstås att det är en helt onödig försiktighetsåtgärd. Fast det är klart, kanske skulle det bli litet kallt. Så det onödiga är egentligen att de alls ger sig iväg, i stället för att vara hemma och kunna släppa in mig.

Jag har i alla fall fått ett löfte att de ska vara hemma resten av helgen. Och det är väl det minsta man kan begära när de får bo hos mig. Ha en jamarns skön helg allihopa!

10 kommentarer:

  1. Men hur kan man tvinga sin kisse att spy på ett kalt golv när det finns en bra matta i närheten? Att dina människor tvingar in dig när dom åker bort, är nog ingen dum idé egentligen. Tänk om det blir snöstorm eller nåt. *ryser* Fast du har ju helt rätt i att det är så onödigt av dom att åka i väg, när dom egentligen borde vara hemma och vakta din dörr.
    Ha en förjamat bra helg du med.
    *tass*

    SvaraRadera
  2. Det är tur att vi är ett tålmodigt släkte. DE kan alltså åka iväg hur de vill när det passar dem, men DU ska alltså anpassa dig och vara hemma, fast du har helt andra planer. Jag tycker det är ett klart fall av övergrepp i kattsak. Hoppas du får en fin helg i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Till Gustavs matte: Jag funderar på att byta bloggportal ... åtminstone för en tid, för nu är det outhärdligt på AB. Är det svårt att lägga upp en ny blogg på blogspot? Hur fungerar den jämfört med AB? Gjorde du din blogg själv och tror du att en teknisk idiot som jag klarar av det??? HJÄLP!!!

    SvaraRadera
  4. Oförskämt att dra bort mattan, när man nu måste spy så är det klar att det är matta man ska spy på konstigt vore det annars! Jamar som Sippo-tänk om det blir snöstorm, Då är vi alla glada att du är inne! Trevlig helg! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Men Gustav, jag måste jama om att det är bra att dina människor tycker att du ska va inne när dom är borta för tänk om det blir en massa blött ute och du blir blöt i pälsen och så där eller det kommer en dum inkräktare och då kanske du behöver assistans. Se det som att dom bara är rädd om dej *nosbuff*

    SvaraRadera
  6. FÅR dörrvakterna verkligen åka bort under bästa utetid? Det låter nästan som kontraktsbrott. Men det förstås, om de är hemma resten av helgen så uppväger det en del. Man får också försöka se det positiva i situationen. Kommer det nya hårbollar när de är borta har du fri tillgång till mattorna. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. murre här,ja,jag har oxå ett konstigt läte ungefär som att jag tappat andan ,innan jag ska spy,detta gör att matte hinner vakna och hjälpa mig,för jag tycker det är obehagligt att spy hårbollar...hjälper inte hur mycket an backar,de följer liksom efter....
    /tass

    SvaraRadera
  8. SIPPO: Inte var det någon vidare kul kväll, men jag fick i alla fall en gosstund när dom kom hem. Litet dåligt samvete hos dom är ett gott tecken! Tassen!

    KATTSON: Visst har du helt rätt! Lång erfarenhet har dock lärt mig att storlek går före lag och rätt. *dubbelsuck*

    DUI och DECO: Jodå, jag lugnade mig så småningom, fast det kändes hårt att vara inlåst när det var ljust ute. Men sen var det rätt skönt att ligga inne och sova. *nosbuffar*

    MAYA: Du har förstås helt rätt. Bara inte tänkte på det i min upprördhet. Tass!

    FINDUS, ISAK och RASMUS: Ni har en poäng där, med tillgång till mattorna. Och så behövde jag inte spy en enda gång bara för det. Typiskt.

    KATTLIV: Tror inte någon gillar att spy, det är rätt jobbigt. Jag spyr inte så mycket hårbollar, det är mest när jag ätit aningen för fort som maten kommer upp igen. Eller en halväten groda som vill ut. Uschjam.
    Tass, tass!

    SvaraRadera
  9. Men hallå! Vad har tror de att mattor skall vara till egentligen? Hålla golven varma?

    Skönt att ha dina 2beningar hemma över helgen. Vågar man hoppas på en och annan räka till Gustav?

    Tass

    SvaraRadera
  10. Det brukar vara dålig tillgång på räkor här eftersom Puff inte tål dom. Men Dentabits är helt okej det med. *slickar mig om munnen*

    SvaraRadera