onsdag 16 december 2009

Min Favoritgäst


Kurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Jama om att detta är den perfekta gästen!  Som jag berättade igår har jag, matte och husse haft gäster som sovit över i mina gästsängar. Måste nog utse den här människan till min Favoritgäst. Himla tur att jag är så lik den katten som är kvar och vaktar deras hus. Hon längtade redan efter sin katt, så jag tröstade henne, och avnjöt samtidigt själv en massa gos och kramar. Tjänster och gentjänster så att jama. Men när hon frågade om jag ville följa med till Spanien tackade jag vänligt nej, och matte höll med. Vem skulle då vakta Mitt Område? Mesproppen Piff springer ju in när Inkräktaren kommer, nä, det går inte.

När våra gäster gått och lagt sig gick jag och kollade hur de hade det där inne. Tyckte att favoritgästen verkade aningen ensam där hon låg, så jag höll henne sällskap hela natten, och såg till att hon inte frös om fötterna.
Det bästa är att de kommer tillbaka när de varit i det där Spanien. Tänk vad hon ska längta efter sin kisse då! Oj, så mycket tröst och gos det ska bli!

5 kommentarer:

  1. Verkar vara en MYCKET tevlig gäst! Ni ser ut att ha haft det jättemysigt. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Så där ser en riktig livsnjutare ut! Måste jama att du tar ditt jobb som stödkatt riktigt bra. Det är ju viktigt att ge tröst till dom som behöver det. Förresten så vill inte jag heller att du ska tassa till något Spanien. Vem i hela Jamhult ska jag då ha som förebild för mitt bloggande. Jag kommer ju bli helt vilsen. Bwaaaa!

    SvaraRadera
  3. Att trösta är bra! Då får man så mycke tillbaka av nosegosepussar och kramar! Och en och annan mumsbit därtill!
    *kurr*

    SvaraRadera
  4. Mjauarns vilken bra gäst, sånna skulle vi ha många av! Du går verkligen in för ditt jobb som stödkatt med hull och päls. Det är bra. Skönt att du stannar kvar i Svedala och inte följer med till det där Spanijen...*tass*

    SvaraRadera
  5. DUI och DECO: Mysigt va' ordet...

    SIPPO: Stödkatt är ett trevligt och givande jobb. Kan gott tänka mig att utöka den tjänstgöringsgraden rejält!

    CHINOOK & CHEROKEE: Helt rätt! Så är det! *kurr, kurr*

    MAYA: Tycker också det är skönt att jag är kvar, fast jag har hört att det nästan är sommar dit dom skulle åka. Får ligga inne och kura framför brasan i stället. *tass*

    SvaraRadera