tisdag 26 januari 2010

Överensjam


Okej...om vi jamar så här...du slutar fräsa åt mig så slutar jag med att skrämma dig.
Tassen?

Vi hade ett allvarligt jam med varandra, Puff och jag. Kände att det var dags att rensa luften litet grann. Till min glädje och förvåning har resultatet av jamet hittills varit gott. Vi har båda hållit vad vi lovat.


Till exempel, när jag såg Puff sitta på ena sidan fåtöljen valde jag att göra en ordentlig krok runt stolen på andra sidan så hon inte skulle bli skrämd. Och hon har inte fräst en enda gång åt mig, bara jamat små fredliga läten när vi mötts.


Annars har det varit en sådärdag. Husse och matte var borta mest hela dagen, så jobbet fick koncentreras till några timmar på eftermiddagen. Det var så skönt att komma ut då, att jag tog ett nytt höjdrekord i min favorittall. Kan inte påminna mig att jag kommit så högt upp förut. Man får mycket spring i tassarna av allt inneliggande.

10 kommentarer:

  1. Härligt att ni börjar komma överrens!Det är ju ändå roligare när man bor tillsammans. Hoppas att vi får se en bild på nya rekordhöjden såsmåningom! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni äter lite fredsgräs, katter i mellan. Var försiktig när du springer av dig allt inneliggande, så du inte klättrar för högt upp och får svindel. *tass*

    SvaraRadera
  3. Så bra att ni jamat ut med varandra. Bättre att va´ sams, även om det är på lite avstånd från varandra. Man ska inte bråka i onödan, och det kan ju vara värt en liten omvägskrok. Låter spännande att få klättra i träd! *drömmer* Undrar om vi kan övertala matte att ta in ett i vardagsrummet? Behöver väl inte vara jul för att ha ett stående, jamar vi. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. DUI och DECO: Ja, det är så typiskt, matte knäpper med kameran allt möjligt onödigt, men när jag sätter rekord har hon inte med sig den. *sur*

    SIPPO: Nä det vet du...litet har jag lärt mig genom åren...vet var gränserna går *tass*

    FINDUS, ISAK och RASMUS: Ja, försök med det! Har sett att en del mattar är övertalbara när det gäller träd. Dom katterna har haft avskalade träd hemma. Ser riktigt snyggt ut tycker jag. *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Fredspipa har jag hört talas om, men fredsjam? ja, varför inte. Huvudsaken att det fungerar. Man ska inte vara osams om man kan undvika det. Kattligen tycker jag inte om bråk och brukar försöka undvika det i möjligaste tass.
    Det låter roligt med trädklättring. Hoppas bara att du inte får svindel i dom höga höjderna du börjat praktisera.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du ska ha lite översseende med Puff. Han gör så gott han kan. Man kan inte begära att han ska ha nått upp till din nivå ännu.

    SvaraRadera
  7. Jag vill inte heller ha bråk, inte i mitt hus i alla fall. Trädklättring är något av det roligaste som finns. Särskilt i tallar, för där får klorna så bra fäste. Och jama om att dom är sköna klösträd!

    SvaraRadera
  8. KATTSON: Nä, det är klart. Fast jag undrar om hon har gjort det ens när hon blir tio år, som jag. Men kan vi hålla så här pass sams är jag rätt nöjd ändå.

    SvaraRadera
  9. Matte skrattade och frågade hur länge den "borgfriden" skulle vara. Förstår inte vad hon menar med de. Jag är övertygad om att bara ni lägger manken till så kan du Puff komma överens om att hålla fred.

    Har ni rustat för snöstormen i morgon Gustav?

    SvaraRadera
  10. Här är det helrustat med nya sovfiltar och en ny ask Dentabits. Så nu får det blåsa bäst det vill där ute. Tassen!

    SvaraRadera