tisdag 19 januari 2010

En plusdag

Det har varit en ganska bra dag idag. Visserligen var det litet segt i morse, det tog ett tag innan jag tyckte det var nog okallt där ute. Sedan temperaturen blivit någorlunda uthärdlig var jag faktiskt ute mest hela dagen.

Är det någon som tänkt på hur duktiga vi katter är på att gå i samma tassavtryck som tidigare? Piff och jag har en gemensam väg här utanför. Med betoning på en. För trots att vi tassat många gånger ut och in finns bara ett enda spår. På så sätt slipper vi blöta ner tassarna i det vita. Matte är så beundrande att vi vet precis var vi ska sätta ner baktassarna utan att titta bakåt. Naturligtvis är det för att vi är så genialt konstruerade med absolut kontroll över hjärna och kropp.

Den här dagen fick en trevlig avslutning. Husse hade varit på fiskaffären och inhandlat vitfisk till oss, och vi fick varsin rätt stor portion. Jag hade förstås önskat en stor sådan, men även en rätt stor är bättre än ingen portion alls.

6 kommentarer:

  1. Genialt konstruerade är det minsta man kan kalla oss. Tänk att människor snavar trots att dom ser sina två ben. TVÅ BEN! *tassen för ansiktet* Grattis till att du dresserat husse till att komma hem med fisk. Starkt jobbat.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag börjar få ganska bra pli på honom. Nu jobbar jag bara på att få honom att investera i större bitar av fisken. Det ska nog gå.

    SvaraRadera
  3. Härligt att kunna vara ute hela dagen utan att frysa tassarna av sig! Vi är säkra på att husse köpte vitfisk för att du är en så omtänksam katt! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Man kan ju läsa att fisk gör även tvåbeningar kloka. När det gäller oss katter är det ju redan bevisat. Men större portioner borde ju vara en självklarhet. Det ordnar du nog snart.

    SvaraRadera
  5. DUI och DECO: Ja, det gäller att jama in sig litet...och hålla klorna infällda. Buff, buff!

    KATTSON: Det går åt rätt håll i alla fall. Gårdagens portion var något anständigare än den i förra veckan. *hoppfull*

    SvaraRadera
  6. Gustav det där med att sätta ner baktassen i framtassen kallas för ko, kodinat ehm kordination tror jag.

    SvaraRadera