måndag 18 januari 2010

Bättre annat fönster än slåss


Men hallåjam...det där var ju min plats!


Jag får väl ta det här fönstret då
  
Det är så himla typiskt. Jag hade suttit en lång, lång stund i fönstret i sängkammaren och spanat, när jag kände suget i magen. Skyndade mig iväg för att knapra på några matbitar. När jag återvände efter bara en liten stund, vad hade hänt? Min plats hade blivit ockuperad!

Tassade iväg en liten sväng för att ge Piff chansen att rätta till sitt misstag, och återlämna platsen till mig. Men när jag kom tillbaka satt hon där fortfarande, tittande helt oförstående på mig.

Precis som vanligt insåg jag det meningslösa i att argumentera för min sak. Eller, man kan se det så här: Man måste välja sina strider. Och det finns ju faktiskt ett fönster till åt samma håll. Så varför slåss? Jag bjuder på det, att jag ger mig nästan jämt. Här inne alltså. Men ute, där är jag Kung!

13 kommentarer:

  1. Vilken katt du är! En riktig gentlekatt, som du så väl jamar:man får välja sina strider och hoppas att NÅGON ser hur snäll man är så man blir belönad för det..Tasskram

    SvaraRadera
  2. Det har du sätt i! Ska genast ta upp saken med matte. Några extra Dentabits bör ligga vid min matskål i kväll. *förväntansfull*

    SvaraRadera
  3. Jamars så fräckt! Det är nästan som Snuffe. Man lämnar klätterställningen en snabbis för att *ahem* gå på lådan. När man kommer tillbaka så är min plats tagen. *fnys* Tur att vi är så lugna och fredliga katter.
    Fridens tassar.

    SvaraRadera
  4. Ja, "lugna och fredliga" det är vi det. Kloka också. För visst är det klokt att inte kriga? *funderar*

    SvaraRadera
  5. Vilken ädel kisse du är! Jag blir rent av rörd. Upplåta sin plats till en vän. Tänk om alla vore som du *nosgos*

    SvaraRadera
  6. Ädelfisk har vi hört talas om, men här skådar vi en ädelkatt! "Inte illa pinkat" av en stor charmör som du, Gurris-Kurris!

    Vi måste öva lite katt-strategi, vi ska ju fånga fjäderkotletter. Kan vi öva hemma hos dig, kanske? I så fall kommer vi som ett skott!

    *kurr, kurr*

    SvaraRadera
  7. MAYA: Jag hade ju gärna tagit tillbaka platsen...det var inte precis att "ta den du kära Piff"...men jag slapp bråk i alla fall. *nosbuff*

    CHINOOK ó CHEROKEE: Här finns hur mycket träningsmaterial som helst. Ni är tassligt välkomna! *kurr på er*

    SvaraRadera
  8. Jag tror att Piff trodde att du värmt upp platsen åt henne... jag tar ofta mattes stol när hon går därifrån, för då är sitsen så varm och skön!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  9. Hmmm, tror du det? Hon kanske tyckte jag var en väldans kattaljer. Låt gå för det då...
    Tassen!

    SvaraRadera
  10. jädrars i tassen så fräckt!
    här brukar murre ta min plats uppe på taket på klösbrädans hus..

    SvaraRadera
  11. Du har råd att bjuda Piff på en och annan seger Gustav. Alla vet ju vem som är kungen.

    SvaraRadera
  12. Allt är inte värt att ta strid för. Tycker att hela du utstrålar "Min utsikt är mycket bättre än din!" på bilden. Helt rätt! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  13. KATTLIV: Då vet du vad jag jamar om...

    KATTSON: Jo, det insåg jag också. Därför var det inte så svårt att tassa till det andra fönstret!

    FINDUS, ISAK och RASMUS: Nä, det här var definitivt inte värt strid. Förresten fanns det inget särskilt intressant där ute.

    SvaraRadera