torsdag 21 januari 2010

Kattmynta under armarna?

Matte slängde ut en massa kläder på golvet, för hon skulle sortera. Med det menades att vissa saker skulle stoppas in i tvättmaskinen, medan andra inte fick vara med.  Till det som inte fick vara med hörde en av husses skjortor. Piff började nosa på den. Hon nosade och nosade. Sedan blev hon alldeles som berusad, ja som kattmyntehög, ni vet. Ett underbart tillstånd. Det var ett ställe där i armvecket som hon rullade sig runt i och bar sig åt.  


Kattschingen vilka aromer...va' har husche under armarna
*sniffa sniffa* ja schmäller av....

Jag måste naturligtvis undersöka saken. Man vill ju inte missa ett rus om tillfälle ges. Men hur jag än nosade kunde jag inte hitta något att bli upphetsad över. Det var bara samma gamla vanliga husselukt. Tror jag ska be matte ta fram kattmyntapåsen så jag också får bli litet lycklig än stund.


Vad yrar hon om egentligen? Här luktar det väl precis som vanligt.
Husse, alltså.

9 kommentarer:

  1. Aj oj, jag skrattar morrhåren av mig och husse säger att han får magknip. *fniss* Men du, det var ju märkligt att Piff blev så påverkad. Det kanske är någon doft som bara tjejer känner av. Ytterst mystistiskt.

    SvaraRadera
  2. Det här betyder ju att du får ha kattmyntan för dig själv? Om Piff kommer och vill ha är det ju bara att slänga åt henne en av husses skjortor.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Sippo, det måste nog va en doft som bara tjejer förstår sej på.

    SvaraRadera
  4. Skönt att någon blir glad! Vi brukar inte tycka att husses skjortor är så kul när han använt dem, men smaken är ju delad! Tasskram

    SvaraRadera
  5. SIPPO: Hur skumt som helst. Och orättvist om bara tjejer så enkelt kan få ett lyckorus. Kanske måste testa nån av mattes tröjor? *hoppfull*

    KATTSON: Hi-hi, det har du rätt i. Fast hur sjutton ska jag få upp den ur tvättunnan *grubblar*

    MAYA: Men då måste det också finnas något för oss killar. Ska bara hitta det...

    DUI och DECO: Det beror nog på att ni är helt NORMALA! Eller på att er husse inte använder rätt mynta under armarna. Nosbuffar!

    SvaraRadera
  6. Men vad snopet? När nu Piff har rullat runt och riktigt visat hur gott det luktar, och så känner man inte lukten av annat än husse. Nästa gång får Piff dela med sig av lukten och inte snusa i sig allt lukta-gott själv.

    SvaraRadera
  7. Du har förstås kommit på gåtans lösning! Piff SNODDE allt det goa! Nästa gång ska JAG vara först! *slår bestämt med tassen*

    SvaraRadera
  8. Fy hundingen vilken elaking Piff verkar vara som snor all den goa lukten >:( Ingen värst bra kompis asså!

    SvaraRadera
  9. Näe, men det har jag ju vetat länge...*suckjam*

    SvaraRadera