fredag 15 januari 2010

Granbevakning


Vadå bild av mig i solen? Jag kommer iltassande när jag ser dig, matte
  
Matte tänkte hon skulle få en fin bild på mig ute i solen, där jag satt och njöt. Hade placerat mig strategiskt, nära staketet till Favoritgrannen. Då går det fort att hoppa över ifall han skulle komma. Men det är ju så med mig, att så fort jag får syn på matte eller husse måste jag bara skynda mig till dem. Så inte satt jag kvar där när jag hörde ytterdörren öppnas. Matte försökte öppna det tystaste hon kunde, men det vet ju alla vi katter att inget dörröppnande undgår våra skarphörande öron.

Det roligaste idag var att hjälpa matte att bevaka granen. Den här inne, alltså. När hon tagit av allt tingeltangel i den lade hon den ner. Det var då som min bevakningsinsats behövdes. Jag tyckte det var en jättekul uppgift, och måste erkänna att jag blev riktigt exalterad ett slag. Nästa jul röstar jag för en liggande, avskalad gran. Prova ska ni få se, det är mycket häftigare än en som står upp!

Ha nu en skön helg allihopa, så tassas vi igen på måndag!

7 kommentarer:

  1. Det är klart att man springer till sin människa så fort man ser dom. Sitta fint och sånt det är bara skällisar som gör. Husse påstår att vi katter skulle höra en dörr öppnas i grannkommunen om vi bara lyssnade. *hehe* Så bra att du hjälpte matte med allt tingeltangel, tänk om det hade försökt smita. En avskalad gran lär jag nog aldrig få husse att ta in. *suck*

    SvaraRadera
  2. Vi behöver inte ta in nån gran här för den e allti inne, säjer matte. Den e jord av plasst för matte e lergisk eller va de heter. Men de e bra att den e av plasst för då går den inte sönder när man klättrar i den *fniss*.

    SvaraRadera
  3. SIPPO: På den punkten tror jag din husse har rätt. Ibland kan han tänka till!
    Nja, jag hjälpte henne mest med att bevaka utrymmena under grenarna så det inte smet in några monster där. Allt tjafset hade hon redan lagt i påsar. Det blev jättespännande hålor under grenarna, jag lovar!

    CONNY: Ja det är vår också, den ligger i källaren annars. Om jag hade fått vara där skulle jag sett till att inga monster kunde smita in mellan grenarna. Jag tyckte jag såg några när den låg på golvet i vardagsrummet. Ska ta dom nästa jul!

    SvaraRadera
  4. Det är konstigt att när en tvåbening öppnar dörren så tyst de bara kan, så dånar det ju i ett kattöra. De är ju så osmidiga, tvåbeningarna.

    SvaraRadera
  5. Klart att man hör, man är väl katt och lite fint sätt har man väl..Låter som en god idé med granen, de kan få hänga i några kulor bara1 Tasskram

    SvaraRadera
  6. Precis så är det. Jag springer oxå så fort det bara går till min människa när jag hör henne. Det där med granen testade vi ju i julas. Vi la den ner ett par gånger, fast våran va påklädd liksom....

    SvaraRadera
  7. KATTSON: Exakt så är det! Förstår att vi delar erfarenheten!

    DUI och DECO: Det där med kulorna får gärna vara för mig, men den som vill ha det..okej. Bara granen ligger ner, det är som är grejen!

    MAYA: Då vet ni hur kul det är med liggande gran. Nästa jul blir det massor med liggande granar överallt...

    SvaraRadera