tisdag 5 januari 2010

Besöker favoritgrannen


Måste ju se till dem här hemma också...inte bara roa mig


Kände för litet omväxling idag. Att vara ute någon längre stund var inte så tilltalande, så jag tassade över till min favoritgranne för att kolla vad han hade för sig. Första kontrollstation var som vanligt kylskåpet. Och lika som vanligt fanns där en bit leverkorv till en utsvulten katt. Det är så underligt att det alltid finns något gott i hans kylskåp, men nästan aldrig något i vårt?

Med nya krafter fortsatte min rundtassning där. Han har en garderob som vid varje besök kräver en grundlig genomgång. Det är precis som med Monsterskåpet i mitt kök. Något finns där inne, det är jag helt övertygad om. Frågan är bara när jag ska hitta det? Det blev inte idag i alla fall.

Efter diverse andra undersökningar blev jag rätt trött och frågade om jag fick vila på soffan en stund? Det var okej. Faktum är att det var så skönt, att jag somnade. Grannen kom och berättade att han måste åka iväg ett tag, men jag brydde mig inte. Han fick väl åka om han ville det. Det var inte dumt alls att få ligga där i lugn och ro. När han kom tillbaka efter några timmar låg jag fortfarande och mojsade mig i soffan.

Vi jamades då vid ett tag, innan jag kände att det nog var dags att se till mitt hus. Kan inte lämna matte och husse utan uppsikt alltför länge. De behöver ju också mig.

5 kommentarer:

  1. Mystistiskt det där att ditt kylskåp alltid är tomt och grannens alltid har något gott. Undra om det inte är dags för dig att undersöka hur det egentligen ligger till hemma. Hur går det med monsterskåpet i köket då? Det verkar ha varit lugnt förstår jag. Ta god tass om din matte och husse. *tass*

    SvaraRadera
  2. Problemet är väl att det jag tycker är allra godast, ja, näst vitfisk då, är leverkorven grannen köper i ett annat land. Och att matte och husse inte gillar leverkorv. Svårt dilemma att lösa.
    Monsterskåpet besiktigade jag senast igår. Det hade smitit igen. Men nån gång...
    *tass på dig*

    SvaraRadera
  3. Läste ditt inlägg nedan och det var väldigt skönt att sticktanten sa att du mår bra. Jag har ju i och för sej aldrig tvivlat men det är bra att få det svart på vitt. Dom där njurarna är inte att leka med. Det vet jag efter både Oskar och Ozzy. Som numera tittar ner ifrån sin Katthimmel på oss. Vi saknar er.

    SvaraRadera
  4. Tur att du har grannen att gå till när det är tomt hemma! Det verkar vara en riktig toppengranne. Hmm "Undrar hur man skaffar en sån"Tasskram

    SvaraRadera
  5. Ja verkligen skönt med en granne som vet vad en katt vill ha. Hur ofta är du inne hos grannen? Blir inte din familj orolig när du är ute och härjar? :)

    SvaraRadera