torsdag 7 januari 2010

Hur kan den vara slut?

Har idag utsatts för något alldeles oerhört. Tassade över för en visit hos Favoritgrannen, och blev som vanligt insläppt med ett välkomnande. Men sedan. När jag satte mig och väntade framför kylskåpet fick jag veta att leverkorven var slut. Slut!? Det är sånt som bara inte får hända! Jag blev tvärsur och blev tvungen att tassa ut för att lugna ner mig. Hoppas verkligen att detta med leverkorvsfritt kylskåp inte ska bli en ny (o)vana.

Även i övrigt har det varit en rätt trist dag. Har förstått att det inte är så värst kul någonstans i vårt land just nu. Temperaturen ute är kallare än vår päls är varm, så att jama. Och så det vita som fastnar överallt på kroppen. Tänk på sommaren...då kan man vara ute hela dagarna, från morgon till kväll, och det är varmt och skönt. Ibland så man måste lägga sig skuggan och svalka sig. Suck. Ska aldrig klaga på värmen mer. I så fall bara litet. Och rätt tyst.

8 kommentarer:

  1. Hur gick det till? Klart att du måste kunna LITA på att grannen har leverkorv. Han får skärpa sig om du ska se till hans hus också! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Ja, han skämdes nog lite grann. Hoppas han åker till det tyska landet snart, för jag är såå sugen. *buffar*

    SvaraRadera
  3. Men usch så hemskt kränkande för din skull. Var människa vet väl att man ska ha gott till varje besökande katt. I alla fall om den heter Gustav! Tycker faktiskt att du omedelbums bör starta en protestmarsch utanför din grannes hus. Du kan snöra fast ett plakat på svansen; "Mer leverkorv till Gustav!" eller "Jag lever för korven!"
    *uppmuntrartass*

    SvaraRadera
  4. Jaha ja, så var det med favvogrannen. Förmodar att han sjunkit på popularitetsskalan. Det är dax för honom att ta sej en tur och inhandla några nya leverkorvar. Men du kan jama till honom att ta hem några x-tra...så det räcker ett tag

    SvaraRadera
  5. SIPPO: Jag tror han tyckte det var litet skämmigt, för han lät så ledsen när han berättade för matte och husse vad som hänt. Så han kommer nog bättra sig. Tassen!

    MAYA: Njam, man ska få en andra chans har jag hört, så jag väntar med spänning på min kompensation nästa gång jag kommer dit.

    SvaraRadera
  6. Inte undra på att du upplevde dagen som rätt trist - ingen leverkorv! Det räcker med kylan och det där vita, det är max vad en katt ska behöva tåla.

    SvaraRadera
  7. Slut på leverkorven? Instämmer hur kunde de hända? Du måste givetvis ha kompensation! Leverpastej kanske?

    Tass!

    SvaraRadera
  8. KATTSON: Håller med från nosen till svanstippen!

    NEA: Hoppas på en extratjock skiva nästa gång *slickar mig om munnen*
    Tass!

    SvaraRadera