torsdag 28 januari 2010

Det bidde en pall


Fanns det ingen pall för fullvuxna katter?

Matte kom hem med en spännande kartong. Med det menas att den blev spännande sedan innehållet tagits ut. Alla kartonger är spännande då! När man kryper in i öppningen känner man sig som en spanare på farligt uppdrag. Det kan ju gömma sig något där inne. Efter att ha kontrollerat ofarligheten är det sedan eggande att ligga där inne och spana ut. Jag ser allt, men ingen ser mig. Jag är kartongdiggare av rang.

Nåjam, matte tog innehållet och började pussla ihop bitarna. Hon skruvade, och lade på en mjuk dyna. Sist trädde hon tyg över alltihop. Och kolla, det blev en pall till mig! Hon har också lånat den för att ha fötterna på, och det är väl okej, så länge inte jag behöver den. Men jag förstår inte varför hon köpte en så liten storlek? Det måste väl ha funnits en med plats för rumpan?

Dagens miss: Jag sov när matte lämnade en smörgås med räksallad på diskbänken för att svara i telefonen. Det gjorde inte Puff.

6 kommentarer:

  1. Kartonger är ju superspännande! Be matte att skaffa ytterligare en pall som du kan vila rumpan på. Det måste väl gå för sig? Men hur i hela Jamardalen kunde du sova så hårt att du inte märkte en ensam räkmacka?! *chockad*

    SvaraRadera
  2. SIPPO: Ja, hur kunde jag sova så hårt, det undrar jag med. Dessutom spydde Puff bara upp allt efter en stund. Vilket slöseri med något så gott!

    SKAT-ANN: Ja, nog var hon lycklig medan hon åt, för hon är GALEN i mat. Men, som jag jamade till Sippo, hon tål ju inget annat än fisk och torrmat, så det hade varit mycket bättre tillvaratagande av resurser om jag fått mackan!

    SvaraRadera
  3. Både pall och kartong på samma dag, ganska ok ändå! Vi är lätt chockade över att du missade maclan. Tasskram

    SvaraRadera
  4. Mycket dålig stil att köpa en för liten pall till Gustav får ja jama! Men passade kartongen? En dyna i den kanske funkar?

    Matte jamar att de var en snygg pall.

    SvaraRadera
  5. DUI och DECO: Ja, hur kunde jag missa den *grämer mig*

    NEA: Nja, kartongen var inte större än att jag precis fick plats. Men jag gillar pallen ändå. En riktig favvoplats redan.

    SvaraRadera