fredag 29 januari 2010

Min award

Sippo  tassade över en award till mig för några dagar sedan. Fick också en av Dui och Deco. och av Villefjutt.












Som de flesta av er vet, ska man då göra vissa saker: Lägga in awarden på sin blogg, länka till den man fått den av, berätta sju saker om sig själv, välja sju bloggar att skicka den till, och sedan några följduppgifter till de bloggarna.


Nu är det så många av mina vänner som fått awarder, så jag ger en gemensam award till alla mina kompisar, ingen nämnd och ingen glömd. Och så ska jag berätta sju saker om mig själv.
  1. Jag är född i Tyringe i Skåne, och där bodde jag med min husse tills han blev sjuk. Då var jag tre år. Sedan dess har jag bott på nordvästra sidan av Skåne hos min nya matte och husse.
  2. Jag är en väldigt lugn katt. Det är inte mycket som gör mig upprörd.
  3. Aldrig en enda gång har jag klöst på någon inomhus. Inte ens klösträdet.
  4. Jag leker aldrig med kattleksaker. Det enda som kan intressera mig är en liten påse fylld med kattmynta.
  5. Min sociala kompetens är stor när det gäller människor. Jag gillar i princip alla, och går gärna fram och hälsar på såna som är ute och promenerar.
  6. Andra katter som kommer in på Mitt Område tolererar jag inte. De får sig en omgång.
  7. När jag gosar vill jag alltid borra in min nos i armen på den jag gosar med.
Och så önskar jag alla mina vänner en mjausig och skön helg trots allt det vita!

4 kommentarer:

  1. Du har fått en av oss också! Du är ju en toppenkatt.(för ett par dagar sen) Ha en skön helg! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Ja, förlåt...jag började tassa ner bloggen direkt, och sedan glömde jag lägga till er länk när jag gjorde klart den. *skamsen* Men önskar er en skön helg i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Det är nästan som att läsa om sig själv. Tänk vad vi är lika. Hm, undra hur många som gav dig en award. Du är ju liksom vår idol. *tass*

    SvaraRadera
  4. Men snälla Sippo, nu blir jag nästan generad. Men jag är hedrad över att vara lik dig! *svanshonnör*

    SvaraRadera